امور زیربناییكشاورزی و دامپروری

عدم تثبیت قیمت‌ها از جمله مشکلات بزرگ دامداران گرمساری است

گرمسار- نماینده گرمسار و آرادان در مجلس خواستار رسیدگی به مشکلات تولید کنندگان حوزه‌های دامی و طیور شهرستان شد و گفت: عدم تثبیت قیمت‌ها از جمله مشکلات بزرگ دامداران است.

همچنین بخوانید

به گزارش آرمان اقتصادی، اردشیر مطهری ظهر یکشنبه در نشست بررسی مشکلات دامداران و بهره برداران حوزه طیور و جهاد کشاورزی شهرستان گرمسار به میزبانی فرمانداری و با حضور معاون وزیر جهاد، ضمن بیان اینکه مشکلات امروز دامداران و بهره برداران حوزه طیور و کشاورزی عدیده است، بیان کرد: موانع تولید در حوزه نهاده‌ها دامی از سر راه بهره برداران برداشته شود.

وی با بیان اینکه موانع تولید متأسفانه آثار سو بر کشاورزی و دامداری کشور و بالتبع گرمسار و آرادان گذاشته است، ابراز کرد: عدم تثبیت قیمت‌ها و تغییرات مداوم آن‌ها موجبات عدم امنیت شغلی را برای فعالان عرصه‌های دام و طیور و به خصوص کارگران ساده این حوزه‌ها، فراهم آورده است که از وزارت جهاد می‌خواهیم در این باره تمهیداتی بیندیشد.

عضو خانه ملت با بیان اینکه کاهش انگیزه تولید کننده و تعطیلی واحدهای تولیدی و بهره برداری حوزه دام و طیور از آثار منفی شرایط کنونی است، تاکید کرد: پیشنهاد می‌شود برای کاهش مشکلات دامداران و بهره برداران بخشی از چرخه توزیع نهاده‌ها بر عهده تشکل‌های غیر دولتی و صنفی فعال حوزه کشاورزی و دام و طیور قرار گیرد تا خودشان توزیع نهاده‌ها را داشته باشند زیرا شناخت بهتری از هر منطقه دارند.

مطهری خواستار توزیع عادلانه نهاده‌های دامی شد و گفت: عدم تأمین نهاده‌های دامی متأسفانه باعث پدید آمدن مشکلات عدیده برای دامداران و تولید کنندگان بخش طیور شده است که این مشکلات بی ارتباط با نوسانات شدید قیمت‌ها در جامعه نیست.

به گزارش آرمان اقتصادی، در ابتدای این نشست نماینده‌های اتحادیه‌های دام و طیور گرمسار مشکلات صنفی خود را بیان کردند نکته قابل توجه در این نشست عدم توزیع عادلانه نهاده‌های دامی به عنوان وجه مشترک تمام صحبت‌های افراد موجود در این نشست بود.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا