صنعت، معدن، تجارت

جوانان شاغل در معادن اهر استعمار می‌شوند

اهر- نماینده مردم اهر و هریس در مجلس گفت: جوانان شاغل در معادن شهرستان اهر استعمار می‌شوند و علی‌رغم دریافت حقوق اندک، بیشترین کار را از آنها می‌کشند.

همچنین بخوانید

احمد محرم‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، با اشاره به فشار کاری کارکنان معادن در شهرستان اهر اظهار داشت: چرا باید در بین حقوق دریافتی کارکنان معادن سونگون و انجرد تفاوت وجود داشته باشد، جوانان شاغل در معادن شهرستان اهر استعمار می‌شوند و علی‌رغم دریافت حقوق اندک؛ بیشترین کار را از آنها می‌کشند، عدالت نیست تا در بین کارکنان معادن انجرد و سونگون تفاوت باشد در حالی که فعالیت هر دو معادن یکی است.

نماینده مردم اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی افزود: تا زمانی که عدالت در پرداختی‌ها به کارکنان معادن شهرستان اهر رعایت شود، اعتراض می‌کنیم و به دنبال برقراری عدالت هستیم.

وی با اشاره به این‌که تمامی معادن شهرستان اهر ملزم هستند تا نیروی انسانی خود را از جوانان بومی به‌کارگیری کنند، گفت: انصاف نیست با وجود خیل عظیم جوانان بیکار اهری، از شهرستان‌های دور دست برای خود نیروی کاری بیاورند؛ ما جذب نیرو را در معادن شهرستان اهر با دقت رصد می‌کنیم.

محرم‌زاده خطاب به مالکان معادنی که در اختیار بخش خصوصی و دولت است، گفت: اگر مایلید استخراج معادن شهرستان‌های اهر و هریس را آغاز کنید، چون ما پیگیر این موضوع هستیم و اگر علاقه‌ای ندارید اجازه نمی‌دهیم معادن اهر و هریس با وجود بیکاری جوانان؛ راکد و بلااستفاده بماند، کار نکنید باید منطقه را ترک کنید.

نماینده مردم اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی با اشاره به وجود ۱۰ معدن در منطقه ابراز داشت: از این تعداد؛ ۵ معدن در اختیار شرکت مس ملی ایران و ۵ معدن در اختیار بخش خصوصی است، چنانچه قبلاً هم تذکر داده‌ایم و خواسته‌ایم، بایستی معادن راکد فعال‌سازی شوند.

وی از آغاز عملیات اجرایی در معادن کشف شده بصیرآباد و مجیدآباد در نتیجه پیگیری‌ها خبر داد و گفت: مالکان معادن اعم از خصوصی و دولتی باید قدردان مردم اهر و هریس باشند؛ چراکه از منابع به حق مردم منطقه استفاده می‌کنند و در عین حال برنمی‌تابیم که معادن از منابع این مردم استفاده کنند و ما نیز التماس کنیم تا جوانان بیکار را به‌کار گیرند البته وظیفه دارند تا در قبال بهره‌مندی از منابع، برای جوانان منطقه نیز شغلی با حقوق و مزایای یکسان و عادلانه فراهم کنند.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا