بین الملل

هشدار گلدمن ساکس درباره خطر سقوط دلار

گلدمن ساکس با اشاره به ریسک‌های مربوط به آزمایش واکسن‌های کرونا و انتخابات آمریکا از احتمال سقوط دلار خبر داد و به سرمایه‌گذاران توصیه کرد دارایی‌های دلاری خود کوتاه‌مدت کنند.

همچنین بخوانید

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از راشاتودی، غول سرمایه‌گذاری آمریکا، گلدمن ساکس با اشاره به ریسک‌های مربوط به آزمایش واکسن‌های کرونا و انتخابات آمریکا از احتمال سقوط دلار خبر داد و به سرمایه‌گذاران توصیه کرد دارایی‌های دلاری خود کوتاه‌مدت کنند.

تحلیل‌گران این بانک در نامه‌ای به سرمایه‌گذاران اعلام کردند که از نظر آنها اغلب سناریوهایی که تا پایان امسال می‌توانند باعث تقویت دلار شوند احتمال اندکی دارند. یکی از این سناریوها پیروزی الکتورال ترامپ در انتخابات آمریکا و تأخیر در پیشرفت واکسن‌ها اعلام شده است.

این تحلیل‌گران همچنین تاکید کردند که شاخص‌های مهم بازار مانند مدل‌های اجتماعی و پیش‌بینی‌های رویدادها حالا شانس پیروزی بزرگ دموکرات‌ها یا موج آبی (به معنای پیروزی دموکرات‌ها در سنا و ریاست جمهوری) را بالای ۶۰ درصد می‌دانند.

در بیانیه گلدمن ساکس آمده است: به نظر ما موج آبی در انتخابات آمریکا و خبرهای خوب در مورد واکسن می‌تواند شاخص دلار را به پایین‌ترین سطح ۲۰۱۸ خود بازگرداند.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا