امور زیربناییكشاورزی و دامپروری

تکذیب ورود زعفران‌های تعاون روستایی به بازار/عرضه فقط برای صادرات

مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی با تکذیب شایعه عرضه زعفران های این سازمان به بازار گفت: این زعفران ها فقط برای صادرات عرضه می‌شود.

همچنین بخوانید

محمدعلی طهماسبی در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه سال گذشته به منظور حمایت از کشاورزان و تولید داخل طبق دستورالعملی که به سازمان تعاون روستایی ابلاغ شده بود، این سازمان ۷۲ تن زعفران را از کشاورزان خریداری کرد، گفت: حدود ۱۲ تن از این زعفران فروش رفته و ۶۰ تن آن در انبارهای تعاون روستایی باقی مانده است.

وی با اشاره به اینکه همزمان با آغاز فصل برداشت زعفران عده‌ای این شایعه را به راه انداخته اند که قرار است زعفران‌های تعاون روستایی در بازار عرضه شود، تصریح کرد: به هیچ عنوان این زعفران‌ها در بازار داخل توزیع نمی‌شود و هیچ نیت و قصدی برای انجام چنین کاری نیست.

طهماسبی عنوان کرد: عده‌ای چنین شایعه‌ای را مطرح کردند که قیمت در مناطق برداشت افت کند.

وی با بیان اینکه این زعفران‌ها فقط برای صادرات عرضه می‌شود، گفت: این زعفران‌ها از طریق بورس و مزایده برای صادرات عرضه خواهد شد و هر کس که توان صادرات این محصول را دارد، می‌تواند آنها را خریداری کند و باید مراحل اداری کار را طی کند.

طهماسبی اضافه کرد: این زعفران‌ها به اندازه‌ای نیست که نتوان آن را کنترل کرد و به راحتی می‌توان با انجام نظارت‌های لازم آن را صادر کرد.

وی با اشاره به تصویب حدود ۱,۰۰۰ میلیارد تومان تسهیلات ۱۵ درصدی برای صادرکنندگان و فعالان زعفران گفت: ۳ درصد این تسهیلات توسط سازمان برنامه و بودجه پرداخت می‌شود و برای خریداران گل به قیمت هر کیلوگرم ۱۵۰ هزار تومان، زعفران پوشال به قیمت ۱۶ میلیون تومان و نگین به قیمت ۲۰ میلیون تومان تعلق می‌گیرد.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا