انرژی

کاهش مدت زمان خاموشی‌ها با هوشمندسازی مراکز برق

معاون هماهنگی توزیع توانیر با اشاره به تعویض کابل‌های خودنگهدار گفت: سال گذشته ۸۰۰۰ کیلومتر خودنگهدار جایگزین کابل‌های مسی شد و امسال نیز بر اساس برنامه‌ریزی ۱۴ هزار کیلومتر جایگزین خواهد شد.

به گزارش آرمان اقتصادی، دو پروژه ساز و کاری صنعت برق کشور صبح امروز سه‌شنبه و در بیست و چهارمین هفته از پویش #هرهفته_الف_ب_ایران با حضور وزیر نیرو و استاندار تهران به بهره‌برداری رسید.

 این پروژه‌ها شامل اتمام نوسازی و تبدیل شبکه سیمی فشار ضعیف با کابل خودنگهدار در سطح شهر تهران و هوشمندسازی مراکز اتفاقات و حوادث شبکه توزیع برق است که با ۴۵۸ میلیارد تومان از محل منابع داخلی وزارت نیرو به ثمر رسیده‌اند.

همچنین بخوانید

۴۱۶ میلیارد تومان از این مجموع مربوط به پروژه نوسازی و تبدیل شبکه سیمی فشار ضعیف با کابل خودنگهدار شهر تهران است که از سال ۱۳۹۱ عملیات اجرایی آن آغاز شده است.
در این پروژه، ۷۰۰۰ کیلومتر شبکه احداث و ۱۳ هزار کیلومتر کابل سرویس فرسوده مشترکان تعویض شده است.
با اجرای این پروژه انشعاب‌های بیش از ۱.۱ میلیون مشترک برق اصلاح شده و کاهش ۸۵ درصدی نرخ حوادث و اتفاقات و به تبع آن نرخ انرژی توزیع نشده شبکه فشار ضعیف را به دنبال دارد.
پروژه هوشمندسازی مراکز اتفاقات و حوادث شبکه توزیع برق نیز از سال ۹۸ آغاز شده است.
این پروژه نیز شامل تجهیز و راه اندازی ۶۵ دستگاه خودروی عملیاتی مجهز به تجهیزات مدیریت حوادث و اتفاقات شبکه بوده و اجرای آن منجر به افزایش بهره‌وری سازمانی با استفاده بهینه از منابع انسانی و تجهیزات و افزایش میزان رضایتمندی مشترکان خواهد ش

غلامعلی رخشانی مهر در آئین بهره‌برداری از دو پروژه ساز و کاری صنعت برق تهران که در چارچوب بیست و چهارمین هفته از پویش #هرهفته_الف_ب_ایران با حضور وزیر نیرو صورت گرفت، افزود: از ابتدای امسال تا کنون ۵۰۰۰ کیلومتر شبکه کابل مسی تبدیل شده است و برنامه داریم که هر ماه یک استان را اعلام کنیم که در این خصوص، استان لرستان برای آبان ماه آماده است.
رخشانی مهر همچنین در خصوص پروژه هوشمند سازی مراکز اتفاقات برق (هما) گفت: یکی از برنامه‌های ۲۴‌گانه است که برای دو سال برنامه‌ریزی و به اجرا در آمده که در همین خصوص ۱۰۵ طرح در قالب این برنامه‌ها تعریف شده است.
وی اضافه کرد: هوشمند سازی مراکز اتفاقات برق منجر به کاهش مدت زمان خاموشی‌ها خواهد شد چرا که در قالب این برنامه می‌توان علاوه بر مدیریت تماس‌هایی که در شرایط حاد جوی رخ می‌دهد، میزان رضایت مشترکان و پایش پذیری و رصد اکیپ‌های عملیاتی را بیشتر کرد.
معاون هماهنگی توزیع توانیر در خصوص توسعه ناوگان عملیاتی برق نیز گفت: با راه اندازی ناوگان موتوری، رسیدگی به خاموشی‌های تکی که بر اساس آمار ۶۰ درصد از خاموشی‌ها را شامل می‌شود، با سهولت بیشتر و سرعت افزون‌تر انجام خواهد شد.

بنا بر اعلام وزارت نیرو، رخشانی مهر در عین حال از راه اندازی اپلیکیشن خدمات غیرحضوری برق ایران (خدمات سبز) در آینده بسیار نزدیک خبر داد و گفت: به‌دنبال این هستیم که درب شرکت‌های توزیع برق را به صورت نمادین ببندیم و همه خدمات را به‌صورت غیر حضوری ارائه کنیم.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا