امور زیربناییتعاون و اشتغال

سازمان تامین اجتماعی با کسری ۷۰ هزار میلیارد تومانی مواجه است

الیگودرز- معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، گفت: سازمان تامین اجتماعی با کسری بیش از ۷۰ هزار میلیارد تومانی مواجه است.

به گزارش آرمان اقتصادی، حجت الله میرزایی امروز سه شنبه در شورای اداری شهرستان الیگودرز در سخنانی با بیان اینکه ما به عنوان معاونت ستادی وظیفه پیگیری و نظارت بر اجرای تعهدات پروژه‌های هلدینگ ها و صندوق‌های بازنشستگی را بر عهده داریم اظهار داشت: آنچه که وزیر کار تعهد کرده، کلنگ زنی آن انجام شده و قرار داد آن منعقد شده برای اجرا پیگیری خواهد شد.

وی با بیان اینکه برنامه زمانبندی و مالی پروژه‌ها بر اساس طرح توجیهی، باید از سوی مجری باید اعلام شود، بیان داشت: برخی از این پروژه‌ها در شهرستان الیگودرز با موانع خارج از وزارتخانه ما مواجه هستند.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به بحث تشریفات حقوقی برای واگذاری زمین مجتمع گردشگری حوضیان، عنوان کرد: همچنین واحد کشت و صنعت پنج هزار راسی با مشکل زمین و لاستیک سازی نیز با مشکل تأمین ارز و اعلام تخفیف از سوی بانک مرکزی مواجه هستند.

میرزایی با اشاره به پیگیری برای رفع مشکل ورزشی کارگران این شهرستان، عنوان کرد: پروژه‌هایی که بالای ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته باشند و با پذیرش بانک‌های عامل، منابع مورد نیاز آنها از سوی سازمان مدیریت و برنامه ریزی و همچنین بانک عامل تأمین می‌شوند.

وی با بیان اینکه در این راستا برای تکمیل ۲۵ پروژه ورزشی توافق بین بانک رفاه و تعاون صورت گرفته که ۲۰ درصد اعتبار مورد نیاز آنها از سوی سازمان مدیریت و برنامه ریزی و همچنین ۸۰ درصد آن از سوی این دو بانک تأمین شود، گفت: به طور حتم پیگیری خواهم کرد که طرح ورزشی کارگران این شهرستان به این ۲۵ پروژه ورزشی برای تکمیل اضافه شود.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، به موضوع بیمه قالیبافان و کارگران ساختمانی اشاره کرد و گفت: برای بیمه قالیبافان و کارگران ساختمانی حق بیمه باید مشخص شود که چه کسی آن را پرداخت می‌کند چرا که سازمان تأمین اجتماعی با دریافت همه حق بیمه‌ها، با کسری‌های بزرگ مواجه هستند.

میرزایی، افزود: این سازمان امسال بیش از ۷۰ هزار میلیارد تومان کسری دارد.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا