بانک و بیمهبیمه

توسعه بیمه‌های زندگی از استراتژی‌های مهم بیمه ملت

معاون فنی بیمه‌های اشخاص بیمه ملت از اختصاص ۴۴ درصد پورتفوی بیمه ملت به این معاونت و رشته‌های آن در نیمه نخست سال ۹۹ خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی،ریحانه جناتی با تشریح عملکرد شش ماهه سه مدیریت بیمه‌های درمان، بیمه‌های زندگی و بیمه‌های عمر و حوادث بیان کرد: در رشته بیمه‌های زندگی، رشد ۴۵ درصدی حق‌بیمه وصولی و رشد ۳۲ درصدی تعداد بیمه‌نامه‌های صادره نسبت به مدت مشابه در سال ۱۳۹۸ با وجود شیوع کرونا و مشکلات اقتصادی موجبات تحقق ۱۰۷ درصدی بودجه تعیین‌شده برای شش‌ماهه نخست سال‌جاری را برای بیمه ملت فراهم کرد.

معاون فنی بیمه‌های اشخاص بیمه ملت، توسعه بیمه‌های زندگی را از استراتژی‌های مهم این شرکت ذکر کرد و گفت: کمیته‌ای اختصاصی به نام کمیته «راهبری بیمه‌های زندگی» تشکیل شده که با حضور اعضای هیات‌مدیره، معاونان و مدیریت‌های مربوطه نسبت به اتخاذ تصمیم‌های ارزنده به منظور اختصاص منابع به سازمان فروش و توسعه کانال توزیع در حوزه بیمه‌های زندگی اقدام می‌کند.

معاون فنی بیمه‌های اشخاص بیمه ملت، سهم رشته درمان را بیشترین سهم در پورتفوی بیمه‌های اشخاص بیمه ملت ذکر کرد و افزود: با توجه به تغییر رفتار مشتری بر اثر بیماری کووید ۱۹و کاهش چشمگیر خسارت در ماه‌های نخست این بیماری؛ شرکت بیمه ملت با استراتژی بسیار هوشمندانه‌ای سال ۹۹ را به جذب پورتفوهای ارزنده در حوزه درمان اختصاص داد.

وی در همین خصوص توضیح داد: بیمه ملت سعی کرد با ورود به این حوزه و جذب پورتفوهای سودآور همراه با مدیریت ریسک با اختصاص حق‌بیمه مناسب و کنترل خسارت، سهم قابل قبولی را از صنعت در این حوزه به خود اختصاص دهد.

جناتی به رشد بیمه‌های درمان نسبت به سال گذشته اشاره کرد و گفت: در شش ماهه نخست سال‌جاری، در تعداد بیمه‌نامه‌های صادره در حوزه درمان ۶۸ درصد و در حق‌بیمه تولیدی ۲۷ درصد رشد را نسبت به مدت مشابه در سال گذشته شاهد بودیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر مدیریت ریسک در این معاونت افزود: با ارزیابی ریسک و مدیریت آن توانستیم نسبت خسارت را در مقایسه با شش ماهه ابتدای سال گذشته، ثابت نگه داریم.

 ریحانه جناتی با اشاره به ‌شیوع بیماری کرونا و تاثیر آن بر بیمه‌های عمروحوادث و درمان گفت: بیماری کووید ۱۹ بر بیمه‌های درمان و جذب پورتفو در این رشته تاثیر مثبتی گذاشت اما در مقابل، افزایش خسارت در بیمه‌های عمر و حوادث را به همراه داشت و بخش مهمی از پورتفوی این رشته در حوزه گردشگری و مسافران ورودی و خروجی را کاهش داد.

جناتی طرح‌های «حوادث با پوشش کرونا»، «آرامش در تحصیل» و «آرامش روستاییان» را از جمله طرح‌های ارائه شده در بیمه‌های عمر و حوادث برشمرد و گفت: تلاش کردیم که پورتفوی این رشته را ترمیم کنیم تا این طرح‌ها ادامه رشد در این حوزه را به ارمغان بیاورد. در واقع سعی شد با ارائه این طرح‌های خاص، هم نیاز مشتری رفع شود و هم مسئولیت اجتماعی خود در این دوران سخت را انجام داده باشیم.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا