بین الملل

چشم‌انداز اقتصادایران بهبود یافت/ریکاوری اقتصادجهان پس از کرونا

صندوق بین‌المللی پول در تازه‌ترین گزارش خود اعلام کرد اقتصاد ایران در سال آینده میلادی(۱۴۰۰-۱۳۹۹) ۳.۲ درصد بزرگ‌تر خواهد شد.

همچنین بخوانید

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، تازه‌ترین گزارش صندوق بین المللی پول از وضعیت اقتصاد کشورهای جهان و چشم انداز آتی آن که به تازگی منتشر شده، برآورد کرده رشد اقتصادی ایران در سال ۲۰۲۱ (۱۴۰۰-۱۳۹۹) ۳.۲ درصد خواهد بود. این برآورد، نسبت به برآورد قبلی صندوق درباره چشم انداز رشد اقتصادی ایران در سال آینده، ۰.۱ درصد بهبود یافته است.

براساس پیش‌بینی صندوق بین‌المللی پول، نرخ تورم سال آینده در ایران به ۳۰ درصد خواهد رسید که نسبت به برآورد قبلی این صندوق برای سال آینده، کاهش ۳ درصدی نشان می‌دهد.

نرخ بیکاری در ایران نیز که برای سال جاری ۱۲.۲ درصد پیش بینی شده، برای سال آینده ۱۲.۴ درصد برآورد شده است.

چشم‌انداز اقتصاد جهان

این نهاد بین المللی برآورد کرده اقتصاد جهان با رشد منفی ۴.۴ درصدی، سال جاری میلادی را به پایان می‌رساند که نسبت به گزارش و برآورد قبلی صندوق، حدود ۰.۸ درصد بهبود نشان می‌دهد. این بهبود ناشی از افزایش امیدها به ریکاوری اقتصادهای توسعه یافته پس از پاندمی کرونا و کاهش محدودیت‌های ناشی از اجرای پروتکل‌های بهداشتی همچون فاصله گذاری‌های اجتماعی و تعطیلی کسب و کارهاست.

صندوق بین المللی پول برآورد کرده که رشد اقتصادی جهان در سال ۲۰۲۱ به ۵.۲ درصد برسد که بیانگر ریکاوری اقتصاد جهان پس از پاندمی کروناست.

در سال جاری میلادی اقتصاد کشورهای اروپایی رشدهای منفی را تجربه خواهد کرد؛ فرانسه و انگلستان با رشد منفی ۹.۸ درصد، ایتالیا با منفی ۱۰.۶ درصد، اسپانیا با منفی ۱۲.۸ درصد مواجه خواهند بود.

هند هم در سال جاری میلادی رشد منفی ۱۰.۳ درصدی را تجربه خواهد کرد.

در میان اقتصادهای جهان، فقط کشور چین در سال جاری میلادی رشد مثبت خواهد داشت و برآورد شده رشد اقتصادی این کشور در سال جاری میلادی به ۱.۹ درصد برسد.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا