بین الملل

اتحادیه اروپا بر واردات آمریکا تعرفه تلافی‌جویانه وضع کند

سازمان تجارت جهانی حکم کرد که اتحادیه اروپا می‌تواند به تلافی یارانه‌های دولتی‌ که به هواپیماسازی بوئینگ داده می‌شود به ۴ میلیارد دلار از واردات آمریکا تعرفه وضع کند. 

همچنین بخوانید

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از شین‌هوا، سازمان تجارت جهانی حکم کرد که اتحادیه اروپا می‌تواند به تلافی یارانه‌های دولتی‌ که به هواپیماسازی بوئینگ داده می‌شود به ۴ میلیارد دلار از واردات آمریکا تعرفه وضع کند.

سازمان تجارت جهانی اعلام کرد که میزان این تعرفه‌های تلافی‌جویانه ۳.۹۹ میلیارد دلار است که برابر با میزان ضرری است که رقیب اروپایی بوئینگ، ایرباس، از یارانه‌های داده شده به بوئینگ متحمل شده و بخشی از فروش خود را از دست داده است.

نماینده تجاری آمریکا، رابرت لایتایزر در واکنش به این رأی گفت: اتحادیه اروپا هیچ مبنای معتبری برای وضع تعرفه‌های تلافی‌جویانه بر هیچ کالای آمریکایی ندارد. به جز معافیت مالیاتی‌ که توسط ایالت واشنگتن به بوئینگ داده شده بود و در اوایل امسال لغو شد، سازمان تجارت جهانی هیچ مبنایی برای یارانه‌های دولتی در دست نداشت.

معاون اجرایی کمیسیون اروپا، والدیس دومبوروسکیس، در توئیتر خود نوشت: اتحادیه اروپا فوراً به شکلی مثبت و سازنده با آمریکا وارد مذاکره خواهد شد تا در مورد گام‌های بعدی تصمیم‌گیری کند.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا