امور زیربناییتعاون و اشتغال

تملک ۵۰واحد اقتصادی توسط بانک‌ها/مدیران پیگیری مسائل را رها نکنند

خرم‌آباد- معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به تملک ۵۰ واحد اقتصادی در ۴ شهر توسط بانک‌های لرستان گفت: مدیران و فرمانداران یک لحظه هم پیگیری مسائل حوزه خود را رها نکنند.

همچنین بخوانید

به گزارش آرمان اقتصادی، حاتم شاکرمی شامگاه چهارشنبه در نشست با نماینده ولی فقیه در لرستان با اشاره به اینکه به دنبال پیگیری‌های نماینده ولی فقیه در لرستان و دستور وزیر کار، چندین نفر از مدیران ارشد وزارت خانه در سفر چند روزه‌ای در استان حضور یافتند، اظهار داشت: لرستان را به سه بخش تقسیم کردیم و متناسب با شرایط و ویژگی‌های این سه بخش برنامه ریزی داریم.

وی با بیان اینکه یکی از بخش‌هایی که بیشتر مورد نظر بود که به بحث افزایش اشتغال کمک کند، بحث واحدهایی بود که توسط بخش‌های اقتصادی وزارت کار در استان شروع شده است، تصریح کرد: دکتر شریعتمداری دستور دادند با به کار گیری همه ظرفیت‌های در اختیار در حداقل تا یک سال آینده بتوانیم واحدهای مذکور را به بهره برداری برسانیم.

نماینده ویژه وزیر کار در لرستان یادآور شد: در همین زمینه خوشبختانه چند واحد تا پایان سال به بهره داری خواهند رسید.

شاکرمی با اشاره به اینکه تعداد زیادی از واحدهای استان تعطیل هستند و حداقل در چند شهرستانی که حضور داشتیم به ویژه خرم آباد ۵۰ واحد تعطیل و در تملک بانک‌ها قرار گرفته‌اند و بعد از تملک رها شده‌اند، اظهار داشت: این یک پدیده جدید و ناثوابی است که بانک‌ها این واحدها را تملک و رها کرده‌اند.

وی با بیان اینکه در شهرستان‌های دلفان، خرم آباد، چگنی و الشتر حدود ۵۰ واحد تملیکی بودند، تصریح کرد: این واحدها رها شده‌اند و تأسیسات و ساختمان آنها در حال استهلاک است، اینها سرمایه ملی هستند و می‌توانند عامل توسعه و تولید باشند.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تاکید بر اینکه توسعه مشاغل خانگی به ویژه در برخی شهرها می‌تواند در کسب درآمد و کاهش بیکاری اثر گذار باشد، افزود: این مسئله جزو محورهای سفر ما بود و پیگیری می‌شود.

شاکرمی با اشاره به اینکه برخی از کسانی که در صنایع دستی فعالیت دارند فاقد پوشش بیمه‌ای هستند، گفت: این موارد به ویژه در شهرهای دلفان، چگنی، سلسله و رومشکان پیگیری کردیم تا به مدت یک سال پوشش رایگان بیمه‌ای بگیرند.

وی با بیان اینکه در خصوص واحدهای اقتصادی دچار مشکل، بخشی باید در استان حل شود و بخشی هم در ستاد تسهیل ملی رفع مشکل شوند، تصریح کرد: در برخی موارد هم نیاز به تجدید نظر و اصلاح دستورالعمل‌ها و آئین نامه‌ها است، چند واحد هم براساس بررسی‌های به عمل آمده، زمینه عملیاتی شدن آنها در حال فراهم شدن است، به ویژه در بروجرد و سلسله عملیات این پروژه‌ها آغاز می‌شود.

نماینده ویژه وزیر کار در لرستان با تاکید بر اینکه ما و مدیران استان باید دنبال این باشیم که قانون و مقررات و منابع را برای اشتغال به کار بگیریم، نه اینکه طرح‌ها را برای وام بیاوریم، افزود: بررسی‌ها نشان می‌دهد که این مسئله در برخی تقاضاها برعکس است؛ یعنی طرح تهیه شده که وام دریافت بشود.

شاکرمی با اشاره به اینکه مسئولیت این موضوع ابتدا با مدیران استان سپس با ما در وزارت خانه است، گفت: امروز در نظام اداری ما پیگیری معجزه می‌کند، جلسه‌ای که امروز داریم نتیجه پیگیری و جلسات نماینده ولی فقیه در لرستان بوده است.

وی یادآور شد: مدیران و فرمانداران شهرستان‌ها یک روز و یک لحظه پیگیری مسائل شهرستان خود را رها نکنند.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا