خودروصنعت، معدن، تجارت

بسترسازی برای بازسازی ۲ هزاردستگاه اتوبوس فرسوده درون شهری

معاون وزارت صمت با تشریح مهمترین چالش های بازسازی ناوگان حمل ونقل وعمومی درون شهری وبرون شهری از اتخاذ تصمیماتی برای بازسازی ۲ هزار دستگاه اتوبوس درون شهری خبر داد.

به گزارش آرمان اقتصادی به نقل از وزارت صمت، مهدی صادقی نیارکی در نشست مشترک با نمایندگانی از وزارت کشور، وزارت راه وشهرسازی، شهرداری تهران ضرورت بازسازی حمل ونقل عمومی را مورد تاکید قرار داد و اظهار داشت: طی توافقی با وزارت کشور و سایر دستگاه‌ها، بازسازی حدود ۲ هزار دستگاه اتوبوس درون شهری در دستور کار قرار گرفت و تصمیمات لازم برای اختصاص تسهیلات جهت اجرای این موضوع اتخاذ شد.

معاون امور صنایع وزارت صمت با اشاره به بهره مندی از پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های خودروسازان داخلی افزود: در صورت تأمین اعتبار از سوی سازمان برنامه وبودجه، هزار دستگاه اتوبوس فرسوده در تهران و مابقی در شهرستان‌ها با همکاری شرکت‌های سازنده اتوبوس درون شهری مورد بازسازی قرار خواهد گرفت.

وی افزود: اجرای این سیاست علاوه بر کاهش ارزبری و بازسازی حمل ونقل درون شهری باعث راه اندازی خودروهای متوقفی خواهد شد که به دلیل فرسودگی از چرخه حمل ونقل عمومی خارج شده‌اند.

معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت ضرورت همکاری سایر دستگاه‌های اجرایی را مورد تاکید قرار داد و تصریح کرد: با اعطای تسهیلات بخش عمده‌ای از این اتوبوس‌ها وارد ناوگان حمل و نقل خواهند شد.

بررسی طرح اعطای تسهیلات بازسازی و مدیریت ناوگان مسافری اتوبوس و مینی بوس

علاوه بر بررسی بازسازی حمل و نقل عمومی کشور و بازسازی اتوبوس‌های متوقف و فرسوده، طرح اعطای تسهیلات بازسازی ومدیریت ناوگان مسافری اتوبوس و مینی بوس برون شهری سایر موارد مورد طرح در حضور نمایندگانی از سازمان برنامه و بودجه، سازمان راهداری، انجمن تولیدکنندگان خودروهای سنگین و همچنین تعدادی از سازندگان خودرو مورد بررسی قرار گرفت و تصمیماتی برای افزایش ظرفیت تولید و همچنین نوسازی ناوگان مسافری اتخاذ شد.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا