ارتباطات و فناوري اطلاعاتامور زیربنایی

فاکسکان به اندروید خودروهای برقی تبدیل می‌شود

شرکت تایوانی فاکسکان که تولیدکننده گوشیهای آیفون اپل است، پلتفرمی را جهت کمک به شرکتهای خودروسازی برای ساخت خودروهای برقی عرضه کرده است.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، این غول فناوری در زمینه تولید محصولات الکترونیکی مصرف کننده نظیر تلفنهای هوشمند شناخته شده اما اکنون به دنبال ورود به بازاری است که طبق برآرود شرکت الاید مارکت ریسرچ، بیش از ۸۰۰ میلیارد دلار تا سال ۲۰۲۷ ارزش خواهد داشت.

ویلیام وی، یکی از مدیران شرکت فاکسکان با اشاره به سیستم عامل موبایل گوگل، گفت: فاکسکان قصد دارد به اندروید خودروهای برقی تبدیل شود.

همچنین بخوانید

اندروید بزرگترین سیستم عامل موبایل جهان از نظر سهم بازار است و این موقعیت را مرهون ماهیت کد باز خود است. یعنی سازندگان تلفن هوشمند می توانند از یک نرم افزار تقریبا آماده در محصولات تلفن هوشمند خود استفاده کنند و آن را برای اساس نیازهایشان شخصی سازی کنند. اما سیستم عامل iOS اپل تنها برای آیفون است و به شدت توسط این شرکت آمریکایی کنترل می شود.

در این راستا، فاکسکان پلتفرم MIH Open را معرفی کرده که مجموعه ای از ابزارهاست و به یک شرکت اجازه می دهد قسمتهای بزرگی از یک خودروی برقی را که توسط فاکسکان تولید خواهد شد، طراحی کند.

خودروسازان می توانند طراحی شاسی خودروهایشان از شاسی بلند گرفته تا سدان را انجام داده و بر اساس خواسته شان شخصی سازی کنند. فاکسکان پلتفرم خود را مدولار خوانده یعنی برخی از بخشها ممکن است بعدا تعویض شده و ارتقا پیدا کنند.

فاکسکان همچنین نرم افزاری عرضه کرده که سازندگان می توانند بر اساس آن محصولشان را بسازند و بخشی از آن مربوط به عملکردهای مهم و خودروهای خودران است.

به نظر می رسد فاکسکان تلاش می کند همه قطعات مورد نیاز برای ساخت یک خودروی کامل را گرد هم بیاورد.

بر اساس گزارش شبکه سی ان بی سی، همچنین فاکسکان روی باطریهایی کار می کند که می توانند برد حرکت و کارآمدی خودروهای برقی را افزایش دهند و پیش بینی کرده این باطریها در سال ۲۰۲۴ عرضه خواهند شد.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا