بورسبورس اوراق

امکان حضور افراد نابینا و کم‌بینا در بازار سرمایه فراهم شد

یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان امکان احراز هویت غیرحضوری برای افراد نابینا و کم بینا در بازار سرمایه را توسط اپلیکیشن سیگنال فراهم کرد.

به گزارش آرمان اقتصادی، دکتر علی رسولی‌زاده، مدیرعامل یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان گفت: خدمات احراز هویت غیرحضوری “سجام” از طریق اپلیکیشن “سیگنال” برای استفاده جامعه نابینایان و کم‌بینایان فراهم شده تا این افراد بتوانند مانند سایرین وارد حوزه سرمایه‌گذاری در بازار سرمایه شوند.

وی افزود: باتوجه به نوظهور بودن خدمت احراز هویت غیرحضوری و باتوجه به اینکه اولین سیستم احراز هویت غیرحضوری سامانه سجام توسط این شرکت دانش‌بنیان اجرا شده است، ارائه چنین خدماتی برای نابینایان نیز برای اولین بار درحال انجام است. البته در حوزه ارائه خدمات انتقال وجه کارهایی انجام شده است.

همچنین بخوانید

مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان تأکید کرد: در این سامانه خدماتی برای نابینایان فراهم شده که بتوانند از طریق صوت، مراحل احراز هویت خود را طی کنند.

رسولی‌زاده با بیان اینکه علم و فناوری، کمک زیادی به راحتی زندگی معلولان به خصوص نابینایان کرده است؛ به نحوی که امروزه این افراد با استفاده از فناوری‌ها بسیاری از فعالیت‌ها را همانند دیگران انجام می‌دهند، خاطرنشان کرد: یکی از دغدغه‌های همیشگی ما ارائه خدمات به تمامی اقشار جامعه بوده، به طوری که دسترسی همه به این امکانات فراهم باشد.

وی خاطرنشان کرد: سامانه سجام به عنوان تنها درگاه ورود سرمایه‌گذاران به بورس شناخته شده و در حال حاضر باتوجه به اقبال عمومی به این بازار، عملا فرآیند ثبت‌نام و احراز هویت حضوری در آن بسیار دشوار بود، کما اینکه تا قبل از فراگیری فرآیند احراز هویت غیرحضوری، شاهد صف‌های طولانی در دفاتر پیشخوان برای انجام احراز هویت سجام بودیم؛ اتفاقی که در دوران فراگیری ویروس کرونا، به شدت خطرناک بود.

رسولی‌زاده با بیان اینکه با گسترش خدمات احراز هویت غیرحضوری سجام، علاوه بر حذف صف‌ها و خطرات مربوط به آن، در وقت و هزینه متقاضیان نیز صرفه‌جویی شده است، ادامه داد: هرچند این موضوع در مورد افرادی که برای حضور در اماکن عمومی با مشکلاتی مثل عدم آماده‌سازی کامل زیرساخت‌های مخصوص حمل‌ونقل و… مواجه هستند، مثل سالمندان، توانیابان جسمی و نابینایان، بسیار بیشتر از یک صرفه‌جویی ساده است.

وی مهم‌ترین نکته در احراز هویت غیرحضوری سجام را عدم نیاز به حضور در مکان خاصی دانست و اظهار کرد: برای انجام این فرآیند نیاز نیست به مکانی مراجعه شود و تنها کافیست بعد از ثبت‌نام در سایت سامانه سجام و دریافت کد پیگیری ده رقمی، اپلیکیشن سیگنال را باز کنند، وارد بخش احراز هویت غیرحضوری شوند و بعد از تأیید اطلاعات، مراحل را که شامل گرفتن عکس سلفی، عکس امضا و ضبط یک ویدئوی ۱۵ ثانیه‌ای هستند، طی کنند و به سادگی احراز هویت خود را انجام دهند.

رسولی‌زاده گفت: این شرکت دانش‌بنیان با استفاده از اپلیکیشن سیگنال، تا این لحظه توانسته احراز هویت بیش از ۲ میلیون نفر از هموطنان را با موفقیت انجام دهد.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا