بانک و بیمهپرداخت الکترونیک

معاون خدمات نوین پرداخت الکترونیک سپهر از افتتاح اولین ترخیص الکترونیکی بیماران خبر داد

 

معاون خدمات نوین شرکت پرداخت الکترونیک سپهر، از راه‌اندازی اولین ترخیص الکترونیک در بیمارستان حضرت امام رضا (ع) کرمانشاه خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، ریحانه معصومی، گفت: «به منظور اجرای دولت الکترونیک و کاهش نیروی انسانی در حوزه مالی و اداری بیمارستان‌ها، شرکت پرداخت الکترونیک سپهر تصمیم گرفت از دستگاه‌های پوز موجود در زمینه پرداخت و خدمات الکترونیک استفاده کند. یکی از طرح‌های این سیستم ترخیص الکترونیک بیماران در بیمارستان‌ها بدون مراجعه به مراکز ترخیص و صندوق است. در واقع فرد می‌تواند از طریق پورتال‌های دستگاه‌های پوز وارد سیستم شده، صورت حساب‌های مالی خود را دیده و خدمات دریافتی را مشاهده کند و در نهایت از طریق پوز پرداخت خود را آنلاین انجام دهد. در این روش بیمار در کمترین زمان ممکن ترخیص خواهد شد.»

همچنین بخوانید

معاون خدمات نوین شرکت پرداخت الکترونیک سپهر اظهار کرد: «این فرایند دو مزیت دارد، اول اینکه بیمار در صف‌های طولانی ترخیص و صندوق سرگردان نمی‌شود و دوم به صورت آنلاین می‌تواند از وضعیت صورت حساب‌های مالی مطلع شود.»

او در ادامه خاطرنشان کرد: «در فرآیند قبلی مراجعه حضوری به مراکز ترخیص لازم بود و فرد باید منتظر ارسال پرونده و رسیدگی می‌شد و بدون اطلاع از ریز مبالغ، پرداخت را انجام می‌داد. ولی در فرایند جدید بیمار و یا همراه از طریق پورتال می‌تواند کار ترخیص و صندوق را همزمان انجام دهند.»

معصومی با اشاره به رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی در این طرح، تصریح کرد: «فرایند جدید با هدف کاهش نیروی انسانی، شفاف‌سازی صورتحساب‌های بیمار و استفاده از فناوری‌های نوین اجرا می‌شود. امیدوارم با راه‌اندازی فرایند مذکور، هم دولت الکترونیک اجرا شود و هم شاهد کاهش مراجعات باشیم.»

او با بیان اینکه اولین کیوسک ترخیص الکترونیک به صورت پایلوت در مجتمع حضرت امام رضا (ع) راه‌اندازی شده است، افزود: «۲۰ کیوسک ترخیص الکترونیک برای بیمارستان امام رضا در نظر گرفته شده است.»

معصومی تاکید کرد: «همچنین امیدواریم تا پایان سال جاری بیمارستان‌های دیگر به این کیوسک مجهز شوند.»

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا