انرژی

کمیسیون کشاورزی از پاسخ وزیر نیرو در مورد مسئله آب سیستان قانع نشد

سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی از مطرح شدن مسئله آب جنوب استان سیستان با حضور وزیر نیرو در کمیسیون کشاورزی خبر داد و گفت: ما از پاسخ‌های آقای اردکانیان قانع نشدیم و تلاش می‌کنیم که سوال از ایشان به صحن مجلس ارجاع شود.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، معین الدین سعیدی در جلسه امروز (سه شنبه) کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس اظهار کرد: امروز با همکارانمان در کمیسیون عمران جلسه‌ای در مورد مسئله آب جنوب استان سیستان داشتیم وزیر نیرو و نمایندگانشان در این جلسه حضور داشتند خطاب به ایشان گفتم که طبق ماده ۳۶ قانون برنامه ششم توسعه تکالیفی معین شده که شما به آن عمل نکرده‌اید.

سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس درباره بحران آب استان سیستان و بلوچستان گفت: مسئله آب بحران را رد کرده و یک فاجعه انسانی در حال رخ دادن است علت آن سوء مدیریت منابع آبی است.

همچنین بخوانید

نماینده مردم چابهار در مجلس شورای اسلامی در مورد مصادیق بحران آب در استان سیستان گفت: شاخص دسترسی آب در دشتیاری ۱۹ درصد است در شهرستان چابهار ۸۱ درصد مردم به صورت سقایی آبیاری می‌شوند کودکان سرزمین من هر چند وقت یکبار در گودال‌های آبی که هوتگ نام دارد غرق یا طعمه جانورانی به نام گاندو می‌شوند.

وی افزود: این روزها فاضلاب برای مردم سواحل مکران که مقام معظم رهبری توجه ویژه‌ای به آن دارند بدل به رویا شده است. امیدواریم رسانه‌ها و مسوولان به ما کمک کنند که علاوه بر اطلاع رسانی مشکلات این هم وطنان را حل کنیم.

سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس در پایان گفت: وزیر نیرو در پاسخ به سخنان ما توضیحاتی را ارائه کردند که مورد قبول اعضای کمیسیون واقع نشد و قانع نشدند. به همین علت تلاش می‌کنیم تا سوال از وزیر به صحن ارجاع شود.

معین الدین سعیدی در مورد جلسه عصر کمیسیون کشاورزی گفت: قرار بر این بود که وزیر جهاد کشاورزی در این جلسه حضور داشته باشند اما ایشان حضور نیافتند و جلسه به زمان دیگری موکل شد.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا