امور زیربناییراه و ساختمان

فردا اولین پروژه مسکن کارگری کلنگ‌زنی می‌شود/ در مصوبه مسکنی دولت فرقی بین کارگران و کارمندان نیست

معاون وزیر راه و شهرسازی از کلنگ‌زنی اولین پروژه مسکن کارگری در قالب برنامه مسکن اقدام ملی خبر داد.

همچنین بخوانید

محمود محمودزاده در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا در پاسخ به این سوال که طبق مصوبه دولت مبنی بر اینکه ۵۰ درصد اراضی واگذار شده برای ساخت مسکن کارکنان دستگاه‌های اجرایی قرار می‌گیرد، آیا در این صورت رانتی برای کارمندان ایجاد نمی‌شود و سهم کارگران در این اراضی چقدر خواهد بود، اظهار داشت:‌ در این مصوبه مفهوم تمام کارکنان دولت اعم از کارمندان و کارگران است البته این مصوبه برای سایر شرکت‌ها قابل تعمیم خواهد بود.

وی افزود: این صوبه دولت به نوعی شفاف‌سازی قانون ساماندهی تولید و عرضه مسکن است. در تبصره ۶ این قانون به صراحت گفته شده که دستگاه‌ها مکلف هستند تمام اراضی که امکان احداث واحد مسکونی در آن وجود دارد به وزارت راه و شهرسازی عرضه کنند که اولویت آن با کارکنان واجد شرایط دستگاه‌ها است.

معاون وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه در این مصوبه هیچ فرقی بین کارگران و کارمندان نیست، ادامه داد: این مصوبه می‌تواند انگیزه‌ای باشد تا اراضی آزاد و مابقی آن برای ساخت مسکن در اختیار شرکت‌ها و کارفرمایان قرار بگیرد.

محمودزاده درباره آخرین وضعیت مسکن کارگری در پروژه اقدام ملی اظهار داشت: احداث مسکن کارگران را از دو طریق دنبال می‌کنیم. اول اینکه در این باره تفاهمنامه‌ای با وزارت تعاون و کار منعقد کردیم و به زودی این وزارتخانه پکیج‌های حمایتی که در خصوص مسکن کارگران را  اعلام می‌کند. همچنین موضوع دیگر مشارکتی است که با اتاق تعاون و شهرک‌های صنعتی دنبال می‌کنیم مبنی بر اینکه در محورهایی که قطب‌های کارگری هستند و متقاضی در این مناطق وجود دارد، واحدهای مسکونی ساخته شود و در حال حاضر در این حوزه اقداماتی انجام شده و تعاونی‌های کارگری توسط اتاق تعاون شکل گرفته‌اند و زمینه خرید و واگذاری اراضی مورد نیاز فراهم شده است.

معاون امور مسکن و ساختمان از کلنگ زنی اولین پروژه مسکن کارگری خبر داد و گفت: فردا اولین پروژه در شهر جدید ایوانکی کلنگ زنی می‌شود.

وی ادامه داد: در مناطقی که دولت و وزارت راه و شهرسازی زمین دارد، هیچ مشکلی برای اجرای پروه مسکن برای کارگران نداریم و امیدواریم با همکاری دستگاه‌ها و کارفرمایان هر چه کارگران هر چه زودتر صاحبخانه شوند.  

محمودزاده با بیان اینکه از همه کارفرمایان بخش خصوصی و دولتی درخواست داریم در اجرا این پروژه به وزارت راه و شهرسازی کمک کنند، گفت: آمادگی این را داریم تا به کارفرمایان امتیازاتی مانند تامین زمین، تسهیلات، تخفیفات در عوارض بدهیم تا کارگران صاحبخانه شوند.

منبع

ایلنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا