ارتباطات و فناوري اطلاعاتامور زیربنایی

جهرمی: سامانه‌های آموزش مجازی برای دانشجویان دانشگاه آزاد رایگان می‌شود

وزیر ارتباطات از دستور رئیس‌جمهوری مبنی بر رایگان شدن دسترسی‌ دانشجویان دانشگاه آزاد به سامانه‌های آموزش مجازی این دانشگاه خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، محمد جواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات پیش از ظهر چهارشنبه در حاشیه جلسه هیئت وزیران در جمع خبرنگاران با اشاره به مطالبات دانشجویان دانشگاه آزاد در خصوص آموزش‌های مجازی گفت: طی روزهای اخیر تعدادی به نمایندگس از دانشجویان دانشگاه آزاد مراجعه ای داشتند و مطالبه شان این بود که سامانه های دانشگاه آزاد رایگان نشده و دانشجویان این دانشگاه دچار مشکل هستند؛ حرف‌شان هم درست بود و این تحلیل مطرح شد که چون دانشگاه آزاد شهریه و پول تشکیل کلاس را می‌گیرد، طبیعتاً باید هزینه های خود را تأمین کند اما به هر حال امروز با آقای رئیس جمهور در این باره صحبت کردم و ایشان هم فرمودند که همه‌ی سامانه های دانشگاه آزاد بصورت رایگان از طریق شبکه ملی اطلاعات در دسترس باشد که این اتفاق از فردا رخ خواهد داد و تمام سامانه های آموزش مجازی دانشگاه آزاد هم بصورت رایگان خواد شد.

وی درباره مطالبات تعدادی از اساتید دانشگاههای کشور در زمینه آموزش مجازی نیز خاطر نشان کرد: یکسری از اساتید دانشگاه فرهنگیان و سایر دانشگاه ها از ثبت نام برای دریافت بسته آموزش مجازی جا مانده بودند؛ این سامانه از امروز باز می‌شود و اساتید می‌توانند از طریق سایت ict ثبت نام خود را انجام دهند و بسته های مربوطه را دریافت نمایند.

وزیر ارتباطات در ادامه با اشاره به افزایش ترافیک شبکه‌ اینترنت در کشور اظهار کرد:طی یک هفته اخیر رشد قابل توجهی در ترافیک شبکه را داریم و طبیعتاً تعطیل شدن مدارس نقش بسزایی در بالارفتن ترافیک شبکه دشته است. برای سنجش و پایش کیفیت یک کمیته ویژه ای را مجدداً تشکیل دادیم و گزارشی از وضعیت کیفیت شبکه گزارشی هم طی همین هفته تهیه و منتشر می‌کنیم. در تلاش هستیم تا بتوانیم بصورت کامل در ایام شیوع کرونا و تعطیلی هایی که در حوزه آموزشی بوجود آمده و در سایر حوزه‌ها که احتمال این تعطیلی وجود دارد، خدمات رسانی به عموم جامعه و دولت الکترونیک را تعطیل نکنیم.

جهرمی همچنین در پاسخ به پرسشی درباره جزئیات حملات سایبری به نهادهای دولتی که اخیراً انجام شده است با تاکید بر اینکه مراکز حساس از جمله سازمان بنادر به لحاظ دفاع در برابر حملات سایبری زیر مجموعه وزارت اطلاعات هستند، گفت: طبیعتاً در این خصوص وزارت اطلاعات و مرکز ملی فضای مجازی باید از جزئیات این جملات اطلاع رسانی کنند. مساعدت‌هایی که نیاز بود از سمت وزارت ارتباطات انجام شده اما اگر جزئیات این موضوع را نهادهای مذکور اعلام کنند، بهتر است.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا