بانکبانک و بیمه

تحول دیجیتال راهبرد بانک توسعه تعاون برای ارتقای کسب‌وکار

عضو هیات مدیره بانک توسعه تعاون استقرار بانکداری دیجیتال را در بهبود کسب‌وکارها تعاونی‌ها اثرگذار دانست.

به گزارش آرمان اقتصادی به نقل از روابط عمومی بانک توسعه تعاون،‌ امیر هوشنگ عصارزاده عضو هیات مدیره بانک توسعه تعاون در جلسه بررسی نقشه راه تحول دیجیتال این بانک اظهار داشت: وزارت امور اقتصادی و دارایی به عنوان نهاد ناظر دولت بر نحوه عملکرد سیستم بانکی، الزاماتی را در خصوص حرکت نظام بانکی به سمت بانکداری دیجیتال ارائه داده است.

وی افزود: بانک توسعه تعاون پیش از این الزام نیز مقدمات حرکت بانکداری در این مسیر را فراهم نموده بود و در مقطع کنونی که اراده وزارتخانه بر انجام صحیح این فرآیند است، طی تعاملی دوسویه تأکید دارد که این فرآیند به خوبی طی شود.

عضو هیات مدیره بانک توسعه تعاون در تبیین مراحل نقشه راه تحول دیجیتال گفت: فعالیت در بانک توسعه تعاون جهت ارائه نقشه راه تحول دیجیتال مشتمل بر مراحل تدوین استراتژی، طراحی مدل کسب‌وکار و طراحی مدل عملیاتی می‌باشد. تیمی متشکل از متخصصین تحلیل کسب‌وکار بانکی به تحقیق، تدوین، پیکربندی و بومی‌سازی معماری کسب‌وکار در صنعت خدمات مالی مشغول هستند. در دو لایه اول تدوین استراتژی‌ها، مدل‌ها و ارزش‌های کسب‌وکار مورد تدوین واقع‌شده است، در لایه سوم جاری سازی استراتژی‌ها، ارزش‌ها، تطبیق مدل کسب‌وکار با استراتژی‌ها و انطباق محصولات و خدمات با آن مورد تبیین قرارگرفته است و در لایه چهارم به مرحله اجرا و درنهایت به تجربه مشتری می‌رسیم.

وی بابیان این مطلب که تحول دیجیتال اثری مثبت بر کسب‌وکار و اقتصاد دارد افزود: بر اساس الزامات قوانین بالادستی، سهم ۲۵ درصدی بخش تعاون در اقتصاد کشور مورد هدف‌گذاری قرارگرفته است و بانک توسعه تعاون به عنوان یکی از نهادهای تشکیل‌شده توسعه‌ای برای تحقق این امر مهم، معماری کسب‌وکار خود را بر محوریت تحول دیجیتال بازسازی نموده است و محصولات تخصصی و بانکی خود را نیز متناسب با تحولات مدل کسب‌وکار تعاونی‌ها طراحی و به اجرا درمی‌آورد.

عصارزاده با اشاره به اینکه بانک توسعه تعاون کلیه برنامه‌های تحولی خود را در تطابق با فرآیند تحول دیجیتال قرار داده است گفت: بانک توسعه تعاون به عنوان یک موسسه مالی همواره به دنبال بروزرسانی و بهبود مستمر فعالیت‌های بانک از ابعاد مشتری‌مداری، عملیات بانکی، مالی، حسابداری، فناوری اطلاعات و سایر حوزه‌ها بوده است و با مطرح‌شدن مبحث بانکداری دیجیتال، این برنامه تحولی به عنوان محور برنامه‌های تحولی بانک در جهت ارتقای سطح خدمات تخصصی و عمومی و تأمین رضایت مشتریان و جامعه هدف قرارگرفته است.

عضو هیات مدیره بانک توسعه تعاون با اشاره به تدابیر ارزشمند معاونت بانک و بیمه وزارت امور اقتصادی و دارایی در راهبری صحیح نظام بانکی به سمت بانکداری دیجیتال گفت: اساتیدی مجرب در تدوین نقشه راه استقرار بانکداری دیجیتال، بر نحوه فعالیت مسئولین این طرح، بر بانک‌ها نظارت دارند و با ارائه رهنمودهای راهگشا به بهبود این فرآیند کمک می‌کنند.

وی افزود: نهادسازی‌های موردنظر وزارتخانه در بانک توسعه تعاون برای تدوین نقشه راه و استقرار بانکداری دیجیتال صورت پذیرفته است و معاونت برنامه‌ریزی و فناوری اطلاعات بانک نظارت و راهبری مستمر بر این فرآیندها دارد.

عصارزاده تصریح نمود: بانک توسعه تعاون در این مسیر از تجارب و تخصص شرکت مشاور نیز بهره برده است و هم‌افزایی مناسبی از دانش و تخصص میان مشاور و همکاران حاصل گردیده است.

در این جلسه که با حضور ایرج شیخ‌زاده معاون برنامه‌ریزی و فناوری اطلاعات بانک توسعه تعاون، علی یکتا مدیر امور فناوری اطلاعات و ارتباطات، امیر میرشفیعی رئیس اداره کل برنامه‌ریزی و مدیریت عملکرد، علی رحیمی پور مشاور پروژه و علی عطایی معاون برنامه‌ریزی اداره کل برنامه‌ریزی و مدیریت عملکرد همراه بود محتوای تدوین‌شده در خصوص نقشه راه تحول دیجیتال ارائه گردید و احمد عبداله زاده و پرویز رحمتی اعضاء کارگروه ویژه سند نقشه راه بانکداری دیجیتال بانک توسعه تعاون حاضر در وزارت امور اقتصادی و دارایی و سید رضا حسینی به عنوان دبیر کارگروه از طریق ویدئو کنفرانس رهنمودها را مطرح نمودند.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا