بانک و بیمهطلا و ارز

کاهش نرخ ارز ادامه دارد؟

 

یک فعال بازار ارز ضمن مثبت خواندن تاثیر اقدامات اخیر بر بازار ارز، وضعیت این بازار در روزهای آتی را کاهشی پیش بینی می‌کرد.

 به گزارش آرمان اقتصادی به نقل از ایسنا، یک فعال بازار ارز ضمن مثبت خواندن تاثیر اقدامات اخیر بر بازار ارز، وضعیت این بازار در روزهای آتی را کاهشی پیش بینی می‌کرد.

همچنین بخوانید

یک صراف، گفت: اقداماتی چون افزایش سقف خرید در بازار متشکل ارزی، عرضه روزانه ۵۰ میلیون دلار در این بازار، سفر رئیس کل بانک مرکزی کشور به عراق برای آزادسازی منابع، شنیده شدن اخبار مثبت درباره آزادسازی منابع کشور در کره جنوبی و افزایش ساعت کاری در صرافی‌های بانکی و بازار متشکل ارزی سینگال‌های مثبتی به بازار ارز منتقل کردند.

وی افزود: در حال حاضر در صرافی‌ها بیشتر فروش ارز صورت می‌گیرد و تقاضایی برای خرید آن وجود ندارد. همچنین، عرضه در بازار ارز بسیار مناسب است‌. دلیل اینکه مردم تمایلی برای خرید ارز ندارند این است که سرمایه‌گذاری در این بازار را پرریسک می‌دانند.

این فعال بازار ارز در ادامه پیش‌ بینی کرد که در روزهای آینده بازار روند کاهشی پیدا می‌کند، زیرا میزان بیشتری از ارزهای صادراتی برگشته و عرضه در سامانه نیما و بازار اسکناس مناسب است. در روز گذشته و امروز روند بازار کاهشی بوده اما در این که تمام صرافی‌ها کاهش قیمت داشته‌اند، برخی از صرافی‌های بانکی چون صرافی بانک ملی قیمت‌های بالاتری را درج کرده است که این امر سینگال افزایش قیمت به بازار منتقل می‌کند و نمی‌گذارد روند کاهشی ادامه پیدا کند.

وی در پایان در پاسخ به اینکه چرا با وجود اینکه تقاضایی برای عرضه‌هایی که بانک مرکزی در بازار انجام می‌دهد و تقاضایی برای آن وجود ندارد، همچنان این عرضه‌ها ادامه دارد؟ گفت: از آنجا که در سایر بازارها چون بازار کالاها و خدمات حتی اگر تقاضایی در این بازارها وجود نداشته باشد، عرضه صورت می‌گیرد، عرضه ارزهای بانک مرکزی به عنوان بازارساز ادامه می‌یابد. زیرا، این حجم از عرضه نشان دهنده وضعیت مناسب و مطلوب منابع ارزی در کشور است که سیگنال مثبتی به بازار منتقل می‌کند.

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا