بانکبانک و بیمه

طرحهایی در بخش کشاورزی اجراشده که در نوع خود بهترین یا برترین است

مدیرعامل بانک کشاورزی گفت: در سال های اخیر و با حمایت این بانک طرح هایی اجرا شده اند که در نوع خود بهترین یا برترینند.

به گزارش آرمان اقتصادی به نقل از روابط عمومی و همکاری های بین الملل بانک کشاورزی،روح اله خدارحمی در بازدید از موسسه رسانه ای پارسینه ضمن اعلام مطلب فوق با تأکید بر نقش رسانه ها در امیدآفرینی و آگاهی رسانی جامعه، سه طرح بزرگ پروژه زنجیره تولید تخم مرغ در استان گلستان، گلخانه ۸۸ هکتاری در منطقه آزاد ارس و پرورش ماهی در دریا را از جمله هزاران طرح شاخصی دانست که با حمایت مالی این بانک به بهره برداری رسیده اند.

وی  با اشاره به بهره برداری از  طرح زنجیره تولید تخم مرغ کاسپین طلایی چیکا با استفاده از تسهیلات ۲۰۰۰ میلیارد ریالی بانک کشاورزی خاطر نشان کرد: این واحد تولیدی کم نظیر در دنیا که ظرفیت تولید بیش از سه میلیون قطعه  و قابلیت تولید سالانه ۱۵ تا ۲۰ درصد کل تخم مرغ کشور  را دارد ، نقش به سزایی در ایجاد اشتغال منطقه  خواهد داشت.

خدارحمی یکی از اولویت های بانک کشاورزی را پرداخت تسهیلات برای کشت گلخانه ای اعلام کرد و با بیان اینکه در سال جاری و با حمایت این بانک ۱۰۱۲هکتار به سطح زیرکشت گلخانه ای اضافه شده است افزود: گلخانه پیشرفته ۸۸ هکتاری در منطقه آزاد ارس نمونه موفقی از اقدامات انجام شده در این بخش است.

مدیرعامل بانک کشاورزی با اشاره به حمایت های این بانک در زمینه توسعه شیلات و آبزیان  خاطر نشان کرد: با حمایت این بانک یک طرح بزرگ با ظرفیت تولید سالانه ۴ هزارتن ماهی با کیفیت عالی در خلیج فارس و یک طرح پرورش ماهیان خاویاری در دریای خزر به بهره برداری رسیده اند.

وی توسعه مکانیزاسیون کشاورزی را یکی دیگر از اولویت های بانک کشاورزی در پرداخت تسهیلات اعلام  و خاطر نشان کرد:طی دوسال گذشته  با پرداخت تسهیلات این بانک ضریب مکانیزاسیون کاشت و برداشت برنج در استان های شمالی کشور به میزان قابل ملاحظه ای افزایش یافته است.

خدارحمی با بیان اینکه با تلاش کشاورزان اقدامات و حرکت‌های خوبی در بخش کشاورزی کشور در حال انجام است و بانک کشاورزی نیز این افتخار را دارد که پشتیبان تلاش های آنان است ابراز امیدواری و درخواست کرد با مشارکت اصحاب رسانه دستاوردها و موفقیت های فعالان بخش کشاورزی به نحو مطلوبی منعکس و اطلاع رسانی شود.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا