بانکبانک و بیمه

معین کارت بانک پارسیان با هدف کمک به زندانیان غیرعمد رونمایی شد

گامی دیگر در راستای ایفای نقش مسئولیت اجتماعی؛

مراسم رونمایی از معین کارت بانک پارسیان، یکشنبه ۲۷ مهر در ساختمان مرکزی این بانک با حضور مدیران ارشد این بانک و مدیران بنیاد تعاون زندانیان کشور برگزار شد. با اجرایی شدن این طرح خیرینی که در بانک پارسیان حساب دارند، می توانند با اختیار خود، تمام یا بخشی از سود سپرده خود را به این حساب واریز کنند تا در اختیار بنیاد تعاون زندانیان برای امور خیریه از جمله آزادی زندانیان قرار گیرد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، در این مراسم عضو هیات مدیره و معاون طرح و توسعه بانک پارسیان، مدیرعامل بنیاد تعاون زندانیان کشور، مدیرعامل شرکت تجارت الکترونیک پارسیان و مدیر بازاریابی و توسعه کسب و کار بانک پارسیان حضور داشتند و توضیحاتی در خصوص این محصول ارائه کردند.
عضو هیات مدیره و معاون طرح و توسعه بانک پارسیان در این مراسم با ارایه آمارهایی از میزان سرمایه، تعداد شعب، نیروی انسانی و ظرفیت های کنونی بانک پارسیان، گفت: مجموع دارایی های بانک حدود یک هزار و ۶۵۰ هزارمیلیارد ریال است که ۹۷۰هزار میلیارد آن مربوط به تسهیلات اعطایی و مطالبات به افراد حقیقی خصوصی به جز بانک هاست.
ضرغامی با اشاره به نقش مهم استارت آپ ها در توسعه جوامع امروزی گفت: بر این باوریم که در حال حاضر افزایش نرخ رشد سرمایه گذاری و تولید، حاصل فروش مواد خام و اولیه نیست.آنچه که منجر به شکوفایی اقتصادی می شود ، محصول مغز و تفکر انسانی است و این شرکت های دانش بنیان هستند که آینده اقتصاد جهان را رقم می زنند. بر این اساس بانک پارسیان در راستای ارتقای سرمایه انسانی به عنوان یکی از جنبه های مسئولیت های اجتماعی، حمایت از شرکت های دانش بنیان را در دستور کار خود قرار داد.
پرداخت بیش از ۵ هزار میلیارد ریال تسهیلات به شرکت های دانش بنیان

ضرغامی در ادامه به حمایت های بانک پارسیان از شرکت های دانش بنیان اشاره کرد و گفت: هم اکنون معادل ۱۲ هزار و ۲۸۱ میلیارد ریال پرونده مربوط به اعطای تسهیلات به شرکت های دانش بنیان در این بانک در حال بررسی است.
به گفته وی، تاکنون ۷ هزار و ۵۰۷ میلیارد ریال تسهیلات به شرکت های دانش بنیان توسط این بانک به تصویب رسیده و حدود ۵ هزارو و۲۷۳ میلیارد ریال آن هم پرداخت شده است. البته با توجه به اولویت ارتقای سرمایه انسانی به عنوان یکی از جنبه های اصلی مسئولیت های اجتماعی، بانک پارسیان روند پرداخت تسهیلات تا پایان سال جاری را ادامه خواهد داد.
عضو هیات مدیره بانک پارسیان در ادامه گفت: همچنین این بانک تاکنون ۷ هزار و ۴۵۸ میلیارد ریال از سوی شرکت های دانش بنیان درخواست صدور ضمانتنامه داشته که یک هزار و ۶۵۹ میلیارد ریال آن صادر شده و مابقی آن در حال بررسی است.
معاون طرح و توسعه بانک افزود: بانک پارسیان تاکنون برای ۲۷۰ شرکت دانش بنیان ضمانتامه صادر کرده و ۲۸۵ شرکت دانش بنیان نیز تحت پوشش اعطای تسهیلات قرار دارند.

پرداخت ۲هزار و ۵۸۰ میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه
ضرغامی در بخش دیگری از اظهارات خود گفت: جنبه دیگر مسئولیت های اجتماعی ، جنبه خیرخواهانه است و در این راستا بانک بر اساس تفاهم نامه با بنیاد برکت از زیرمجموعه های ستاد اجرایی فرمان امام(ره) اعطای ۹۵۰۰ میلیارد ریال تسهیلات را برنامه ریزی نموده که تا به امروز ۲ هزار و ۵۸۰ میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه اشتغالزایی روستایی از سوی بانک پرداخت شده است و مابقی آن تا پایان سال پرداخت خواهد شد.
سود سپرده خیرین داوطلب صرف حرفه آموزی، اشتغال و آزادی زندانیان می شود
وی همچنین در بخش دیگری از اظهارات خود در خصوص معین کارت گفت: معین کارت طرحی است که در راستای جنبه خیرخواهانه مسئولیت های اجتماعی در دستور کار بانک پارسیان قرار گرفته است. با اجرایی شدن این طرح خیرینی که در بانک پارسیان حساب دارند و یا افتتاح حساب می کنند، می توانند با اختیار خود تمام یا بخشی از سود سپرده خود را به این حساب واریز کنند تا در اختیار بنیاد تعاون زندانیان برای امور خیریه از جمله حرفه آموزی، اشتغال،آزادی زندانیان و … قرار گیرد. در این راستا کمپین گسترده ای برای اطلاع رسانی و تبلیغات فراهم شده است.
صدور یک میلیون حامی کارت بانک پارسیان
مطهرنژاد، مدیرعامل بنیاد تعاون زندانیان کشور نیز در این مراسم گفت: بنیاد تعاون زندانیان، یک نهاد عام المنفعه است که از حدود ۷۰ سال پیش کار خود را شروع کرده است. وظیفه این بنیاد توانمند سازی زندانیان برای بازگشت به جامعه ای است که در قالب حرفه آموزی و ایجاد اشتغال در دوران محکومیت این هدف را محقق می کند.
وی با بیان اینکه سالانه بیش از ۷۰ هزار نفر از زندانیان تحت آموزش فنی و حرفه ای قرار می گیرند، ادامه داد : بخشی از این کار توسط بنیاد و بخشی هم با همکاری سازمان آموزش فنی و حرفه ای و سازمان زندان ها اجرایی می شود.
به گفته مطهر نژاد، بانک پارسیان همکاری خوبی از سه سال گذشته با بنیاد شروع کرده است. به دنبال این همکاری ابتدا بحث طرح حامی کارت با همکاری شرکت تاپ برای آزادی زندانیان با بانک پارسیان آغاز شد. آنگونه که آمارها نشان می دهد طی این سه سال حدود یک میلیون حامی کارت برای زندانیان صادر شده وهم اکنون تمامی مراودات پولی و بانکی زندانیان با این کارت انجام می شود.
مدیرعامل بنیاد تعاون زندانیان کشور همچنین با قدردانی از حمایت های بانک پارسیان، گفت: آمارها نشان می دهد زندانیانی که توسط بانک ها مورد حمایت شغلی قرار گرفته در دوران محکومیت کار یاد گرفتند و بعداز آزادی هم به نوعی حمایت شده و مشغول کار بودند، بازگشتشان به زندان از۲۰ درصد به ۲ درصد کاهش پیدا کرده است. بدون شک بانک پارسیان با سهیم شدن در این کار خیر، موجب کاهش بازگشت زندانیان به زندان می شود.
ادای دین بانک پارسیان به زندانیان نیازمند

پارسافرد، مدیر بازاریابی و توسعه کسب وکار بانک پارسیان از دیگر سخنرانان این مراسم بود .وی با بیان اینکه معین کارت بستری برای کمک به زندانیان و در راستای مسئولیت اجتماعی بانک پارسیان است ، گفت: معین کارت علاوه بر اینکه در راستای مسئولیت های اجتماعی است، ایجاد بستری الکترونیکی است که جریان نقدینگی مستمر برای بنیاد تعاون زندانیان ایجاد می‌کند.
وی افزود: این کمک ها که پیش تر به صورت دستی بود با معین کارت به صورت مکانیزه وخودکار انجام می شود.
مدیر بازاریابی و توسعه کسب و کار بانک پارسیان با بیان اینکه بستر معین کارت از طریق سپرده کوتاه مدت ماه شمار است، گفت: این سود به جای اینکه به حساب دارنده کارت منظور شود به حساب بنیاد تعاون زندانیان کشور واریز می‌شود.
وی افزود: اگرچه این سود جزئی و کم است، اما جمع شدن آن به صورت تجمیعی کمک می کند تا برنامه ریزی صحیح برای آزادسازی و ایجاد اشتغال زندانیان انجام شود.
پارسافرد افزود: امیدوارم با برنامه ریزی های پیش رو مزایایی برای صاحبان کارت داشته باشیم و استقبال خوبی از این محصول شود و ادای دین کنیم به کسانی که نیازمند هستند.
وی با بیان اینکه معین کارت مصداق قطره قطره جمع گردد وانگهی دریا شود است، گفت: معین کارت در راستای مسئولیت اجتماعی و توامان مسئولیت سازمانی بانک پارسیان است.
مدیر بازاریابی و توسعه کسب و کار بانک پارسیان خاطرنشان کرد : از این طریق افراد می توانند سود خود را به صورت خودکار برای حمایت از زندانیان انجام دهند. ضمن اینکه باتوجه به خودکار بودن آن، دغدغه فراموشی خیرین نیز از بین می رود و بر این اساس اشتغال زندانیان و آزادی زندانیان از این بستر با برنامه ریزی صحیح تری انجام می شود.
پارسافرد در پایان افزود : همچنین مطرح شد این محصول در اولویت برنامه‌های اطلاع‌رسانی و تبلیغ بانک قرار گرفته و بر این اساس کمپین تبلیغاتی گسترده‌ای برای آن در راستای مسئولیت اجتماعی و برقراری ارتباط بین خیرین و نیازمندان تدوین شده و در حال اجرا است.
جعفری، مدیر عامل شرکت تجارت الکترونیک پارسیان نیز در این مراسم با اشاره به سابقه همکاری بانک پارسیان با بنیاد تعاون زندانیان کشور از سال ۹۴ گفت: در راستای تحقق مسئولیت اجتماعی جذب کمک های مردمی به نفع مددجویان جهت اشتغالزایی و آزادی زندانیان بانک پارسیان با مشارکت شرکت تجارت الکترونیک پارسیان و بنیاد تعاون زندانیان کشور به ارائه محصول تحت عنوان معین کارت اقدام کرده است.
وی افزود: برنامه ریزی برای اضافه شدن مراکز و فروشگاه های مجموعه بنیاد تعاون زندانیان به باشگاه مشتریان جهت ارائه خدمات با تخفیف ویژه به دارندگان معین کارت، اطلاع رسانی به بیش از یک میلیون پذیرنده تاپ جهت مشارکت در طرح و اطلاع رسانی به ۲۰۰۰ دارندگان کارت های سازمانی پیش پرداخت از اقدامات انجام شده در راستای حمایت طرح معین کارت توسط تاپ بوده است.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا