بورسبورس اوراق

شاخص بورس ۷ هزار واحد افت کرد

شاخص بورس در جریان معاملات امروز بازار سرمایه با ثبت افت ۷هزار واحدی، در ارتفاع یک‌میلیون و ۴۱۲هزار واحد قرار گرفت.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، در جریان دادوستدهای امروز بازار سرمایه ۱۰میلیارد و ۷۰۲میلیون سهم و حق‌تقدم به‌ارزشی بالغ بر ۹هزار و ۲۳۰میلیارد تومان در یک میلیون و ۱۹۳هزار نوبت مورد دادوستد قرار گرفت و شاخص بورس با افت ۷هزار و ۵واحدی، در ارتفاع یک‌میلیون و ۴۱۲هزار و ۳۰۰واحد قرار گرفت.

بیشترین اثر منفی بر دماسنج بازار سهام در روز جاری به نام نمادهای معاملاتی شرکت‌های فولاد مبارکه اصفهان، سرمایه‌گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تامین و کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران شد و در مقابل شرکت‌های ملی صنایع مس ایران، ایران خودرو و بانک ملت با رشد خود مانع افت بیشتر نماگر بازار سهام شدند.

شاخص‌های اصلی بازار سرمایه هم روزی منفی را پشت‌سر گذاشتند؛ به‌طوری که شاخص قیمت (وزنی ــ ارزشی) ۱۸۳۳واحد، کل (هم‌وزن) ۱۰۷۵واحد، قیمت (هم‌وزن) ۷۰۴واحد، آزاد شناور ۳۳۹۵واحد و شاخص‌های بازار اول و دوم به ترتیب ۵۵۰۸ و ۱۲۶۶۶واحد افت کردند.

بر اساس این گزارش، در بازارهای فرابورس ایران هم با معامله ۱۹۳۴میلیون ورقه به‌ارزش ۴هزار و ۱۳میلیارد تومان در ۵۸۲هزارنوبت، شاخص فرابورس (آیفکس) ۳۸واحد افت کرد و در ارتفاع ۱۶هزار و ۹۷۰واحد قرار گرفت.

در این بازار هم امروز بیشترین اثر منفی بر شاخص فرابورس به نام نمادهای معاملاتی بیمه پاسارگاد، سرمایه‌گذاری صبا تامین و هلدینگ صنایع معدنی خاورمیانه شد و در مقابل شرکت‌های پلیمر آریا ساسول، پتروشیمی زاگرس و سرمایه‌گذاری مالی سپهر صادرات بیشترین اثر مثبت را بر شاخص فرابورس به نام خود ثبت کردند.

انتهای پیام/

منبع

تسنیم

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا