ارتباطات و فناوري اطلاعاتامور زیربنایی

موسسان اپلیکیشن اینترنتی در چند ساعت میلیاردها دلار پولدارتر شدند!

موسسان شرکت بین المللی اسنپ پس از انتشار نتایج مالی بهتر از حد مطلوب در نتیجه افزایش استفاده از این اپلیکیشن در دوران بحران کرونا، در مدت تنها چند ساعت میلیاردها دلار ثروتمندتر شدند.

به گزارش آرمان اقتصادی، پس از این که مالک اپلیکیشن موبایلی محبوب اسنپ چت اعلام کرد میزان فروش در سه ماهه سوم ۵۲ درصد رشد کرده و به ۶۷۸.۷ میلیون دلار رسیده و کاربران فعال روزانه به ۲۴۹ میلیون نفر رسیده است، ارزش سهام شرکت اسنپ در اواخر معاملات سه شنبه بازار نیویورک ۲۵ درصد صعود کرد و به ۳۵ دلار و ۵۷ سنت رسید. طبق شاخص میلیاردرهای بلومبرگ، این رشد ارزش سهام، ثروت ایوان اشپیگل و بابی مورفی، موسسان اسنپ را به ترتیب به میزان ۱.۴ میلیارد دلار و ۱.۴ میلیارد دلار افزایش داد و به ۶.۹ میلیارد دلار و ۷.۲ میلیارد دلار رساند.

طبق اظهارنامه های کمیسیون بورس و اوراق بهادار، اشپیگل در طول سال ۲۰۲۰ از فروش سهام اسنپ بیش از ۲۰۰ میلیون دلار به جیب زده است. ارزش سهام اسنپ امسال ۷۴ درصد صعود کرده است.

همچنین بخوانید

ثروت اندوزی در دنیای فناوری در دوران شیوع پاندمی ویروس کرونا که باعث آنلاین شدن کار، خرید، تحصیل و سرگرمی و افزایش تقاضا برای خدمات دیجیتالی شده، خیره کننده بوده است. اریک یوان، مدیرعامل و موسس شرکت زوم ماه گذشته در مدت یک روز ۶.۶ میلیارد دلار به ثروتش افزوده شد و جف بزوس، مدیرعامل شرکت فروشگاه اینترنتی آمازون شاهد افزایش ۷۵ میلیارد دلاری ثروتش در سال ۲۰۲۰ و صعود آن به ۱۹۰ میلیارد دلار بوده است.

بر اساس گزارش بلومبرگ، شرکت اسنپ که برنامه اسنپ چت آن برای ارسال عکسها و ویدیوهایی که در چند ثانیه ناپدید می شوند، استفاده می شود، اعلام کرد ضرر خالصش به ۲۰۰ میلیون دلار معادل ۱۴ سنت به ازای هر سهم کاهش پیدا کرده است و این شرکت بدون در نظر گرفتن هزینه ها، سود یک سنت به ازای هر سهم داشته که بهتر از پیش بینی تحلیلگران از ضرر پنج سنتی بود. اگر روند تبلیغات مثبت ادامه پیدا کند، درآمد سه ماهه چهارم اسنپ ممکن ۴۷ تا ۵۰ درصد در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته رشد کند.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا