بورسبورس اوراق

افت ۵۱ هزار واحدی شاخص بورس در معاملات امروز

در روزی که سخنگوی دولت خاتمی با انتشار پیامی در توییتر اعلام کرد در مملکتی که رئیس جمهور تهدید به اعدام می شود انتظاری جز سقوط بورس دارید؟، شاخص بورس با ثبت افت ۵۱هزار واحدی، در ارتفاع یک‌میلیون و ۴۶۲هزار واحد قرار گرفت.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، در جریان دادوستدهای امروز بازار سرمایه ۲میلیارد و ۱۶میلیون سهم و حق‌تقدم به‌ارزشی بالغ بر ۳هزار و ۳۴۷میلیارد تومان در ۳۳۹هزار نوبت مورد دادوستد قرار گرفت و شاخص بورس با افت ۵۱هزار و ۸۸۹واحدی، در ارتفاع یک‌میلیون و ۴۶۲هزار و ۳۸۳واحد قرار گرفت.

بیشترین اثر منفی بر دماسنج بازار سهام در روز جاری به نام نمادهای معاملاتی شرکت‌های فولاد مبارکه اصفهان، صنایع پتروشیمی خلیج فارس و ملی صنایع مس ایران شد و در مقابل شرکت‌های فرآورده‌های نسوز ایران، رادیاتور ایران و کاشی و سرامیک حافظ با رشد خود مانع افت بیشتر نماگر بازار سهام شدند.

شاخص‌های اصلی بازار سرمایه هم روزی منفی را پشت‌سر گذاشتند؛ به‌طوری که شاخص قیمت (وزنی ــ ارزشی) ۱۳۵۸۴واحد، کل (هم‌وزن) ۵۷۳۵واحد، قیمت (هم‌وزن) ۳۷۵۷واحد، آزاد شناور ۶۳۶۷۰واحد و شاخص‌های بازار اول و دوم به ترتیب ۴۳۶۴۷ و ۸۲۶۸۱واحد افت کردند.

بر اساس این گزارش، در بازارهای فرابورس ایران هم با معامله ۹۴۱میلیون ورقه به‌ارزش ۲هزار و ۹۰۱میلیارد تومان در ۲۸۱هزارنوبت، شاخص فرابورس (آیفکس) ۴۴۶واحد افت کرد و در ارتفاع ۱۷هزار و ۲۷۴واحد قرار گرفت.

در این بازار هم امروز بیشترین اثر منفی بر شاخص فرابورس به نام نمادهای معاملاتی هلدینگ صنایع معدنی خاورمیانه، پلیمر آریا ساسول و پتروشیمی مارون شد و در مقابل شرکت‌های بیمه کوثر، آتیه داده پرداز و بیمه تجارت نو بیشترین اثر مثبت را بر شاخص فرابورس به نام خود ثبت کردند.

این گزارش می‌افزاید: در پی افت شاخص بورس در نخستین روز هفته جاری و تشکیل صف‌های فروش در اکثر نمادها، عبداله رمضان‌زاده که در دولت دوم محمد خاتمی دبیر و سخنگوی هیئت دولت بود و از اعضای شورای مرکزی جبهه مشارکت ایران اسلامی بشمار می‌رود، با انتشار پیامی عجیب در توییتر اعلام کرد: “در مملکتی که رئیس جمهور تهدید به اعدام می شود انتظاری جز سقوط بورس دارید؟”

انتهای پیام/

منبع

تسنیم

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا