بین الملل

قیمت جهانی طلا امروز ۹۹/۰۸/۰۱| کاهش جزئی در قیمت طلا

در حالی که پس از تردیدها در مورد نهایی شدن بسته محرک مالی جدید دولت آمریکا تا قبل از انتخابات ریاست جمهوری این کشور ارزش دلار تا حدی ترمیم شده است، قیمت طلا پس از رسیدن به بالاترین رقم بیش از یک هفته اخیر در جلسه قبل، امروز شاهد کاهش بود.

به گزارش آرمان اقتصادی به نقل از رویترز، در حالی که پس از تردیدها در مورد نهایی شدن بسته محرک مالی جدید دولت آمریکا تا قبل از انتخابات ریاست جمهوری این کشور ارزش دلار تا حدی ترمیم شده است، قیمت طلا پس از رسیدن به بالاترین رقم بیش از یک هفته اخیر در جلسه قبل، امروز شاهد کاهش بود.

بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۵۴ درصد کاهش به ۱۹۱۳ دلار و ۸۹ سنت رسید. دیروز قیمت طلا به بالاترین رقم از روز ۱۲ اکتبر یعنی ۱۹۳۱ دلار و یک سنت رسید. قیمت فلز زرد در معاملات آتی امروز برای تحویل در ماه دسامبر هم با ۰.۷۰ درصد کاهش به ۱۹۱۶ دلار رسید.

همچنین بخوانید

ایلیا اسپیواک، استراتژیست شرکت دیلی اف ایکس گفت: «آنچه شاهدش هستیم عدم اطمینان سرمایه گذاران نسبت به نهایی شدن بسته محرک مالی جدید تا قبل از روز انتخابات است.»

مذاکرات بین قانون گذاران آمریکایی بر سر لایحه محرک مالی جدید روز چهارشنبه و پس از آنکه ترامپ دموکرات ها را به عدم تمایل نسبت به مصالحه بر سر کمک ها متهم کرد، بار دیگر به در بسته خورد. این در حالی است که اوایل دیروز گزارش هایی از پیشرفت در مذاکرات مخابره شده بود.

این خبرها سبب کاهش اشتها برای ریسک پذیری شده و موجب افزایش ارزش دلار در برابر سبد ارزهای رقیب گشته است. همین مسئله به گرانتر شدن طلا برای خریدارانی که از ارزهای غیردلاری استفاده می کنند دامن زده است.

لائل برینارد، از مقامات ارشد فدرال رزرو گفته، ترمیم اقتصاد وضعیت نامتوازن و نامشخصی دارد و نیاز به اقدامات حمایتی جهت اطمینان از پایدار شدن روند ترمیمی احساس می شود. این اظهارات نشان دهنده ضرورت اتخاذ اقدامات حمایتی و از جمله تصویب بسته محرک مالی قابل توجه است.

انتهای پیام/

منبع

تسنیم

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا