بین الملل

قیمت جهانی طلا امروز ۹۹/۰۸/۰۲

در پی افزایش امیدواری ها به تصویب بسته محرک مالی جدید در آمریکا و افزایش اشتهای سرمایه گذاری در بازار طلا قیمت فلز زرد روز جمعه شاهد افزایش بود، هرچند که تقویت ارزش دلار مانع از رشد بیشتر قیمت شد.

به گزارش آرمان اقتصادی به نقل از رویترز، قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۲۶ درصد افزایش به ۱۹۰۸ دلار و ۹۷ سنت رسید. قیمت فلز زرد در معاملات آتی امروز برای تحویل در ماه دسامبر با ۰.۳۳ درصد افزایش به ۱۹۱۰ دلار و ۸۰ سنت رسید.

کامرون الکساندر مدیر تحقیقات فلزات گرانبها در موسسه رفینیتیو متالز گفت: «نگرانی ها از افزایش موارد ابتلا به کرونا و احتمال بالای پیروزی بایدن در انتخابات آمریکا که می تواند موجب ارائه یک بسته محرک مالی بزرگ و تضعیف ارزش دلار شود، به افزایش قیمت طلا کمک کرده است.»

همچنین بخوانید

وی افزود: «نشانه هایی از توافق احتمالی بر سر بسته محرک مالی جدید سبب شده تا قیمت طلا تقویت شود.»

نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا دیروز گفت، مذاکرات با کاخ سفید بر سر بسته مالی مقابله با کرونا پیشرفت داشته و ممکن است «خیلی زود» به توافق برسیم.

قیمت طلا از ابتدای سال جاری میلادی تاکنون به دلیل اتخاذ سیاست های به شدت انبساطی پولی از سوی بانک های مرکزی جهان شاهد افزایش بیش از ۲۶ درصدی بوده است. روز جمعه شاخص ارزش دلار ۰.۱ درصد افزایش داشت و سبب محدود شدن رشد قیمت طلا شد.

پس از نظرات به شدت متضاد دونالد ترامپ و جو بایدن در مورد نحوه مواجهه با کرونا در مناظره صبح امروز، اکنون تمام توجه بازارها معطوف انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در روز سوم نوامبر است.

جفری هالی تحلیلگر بازار طلا در موسسه اوآندا گفت: «در حالی که انتخابات آمریکا در حال نزدیک شدن است، طلا در حدود قیمت ۱۹۰۰ دلار احتمالا با اشتیاق بسیاری از سرمایه گذاران برای خرید مواجه خواهد شد.»

انتهای پیام/

منبع

تسنیم

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا