بین الملل

کلاهبرداری ۳.۹ میلیارد پوندی در طرح کمک‌های کرونایی دولت انگلیس

میزان کمک های کرونایی دولت انگلیس به شرکت هایی که با تقلب و کلاهبرداری خود را مشمول طرح حمایتی از حقوق و دستمزد کارمندان این کشور کرده اند، احتمالاً به ۳.۹ میلیارد پوند می رسد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از رویترز، میزان کمک های کرونایی دولت انگلیس به شرکت هایی که با تقلب و کلاهبرداری خود را مشمول طرح حمایتی از حقوق و دستمزد کارمندان این کشور کرده اند، احتمالاً به ۳.۹ میلیارد پوند می رسد.

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در توئیتر آرمان اقتصادی بخوانید. (کلیک کنید)

همچنین بخوانید

اداره ملی حسابرسی انگلیس (NAO) با اعلام این خبر از دولت این کشور به دلیل پرداخت پیش از موعد کمک های مالی به کارمندان و کسانی که خود اشتغال بودند و با شیوع بیماری کووید-۱۹ در ماه مارس کسب و کارشان تعطیل شده بود، تمجید کرد.

اما این سازمان تاکید کرد که تحت چنین فشاری زمان لازم برای آزمایش کامل طرح ها را نداشته است و در نتیجه مقیاس کلاهبرداری و خطا در این زمینه قابل توجه خواهد بود.

بر اساس این گزارش، اداره ملی حسابرسی انگلیس ارقام دقیق میزان خطا و کلاهبرداری را حداقل تا پایان سال آینده نمی تواند محاسبه کند.

در ماه سپتامبر اعلام شد که تخمین زده می شود که کلاهبرداری و خطا در مورد طرح کمک های کرونایی دولت می تواند از ۵ تا ۱۰ درصد در مورد مطالبات با مبلغ ۳۹.۳ میلیارد پوند باشد. کلاهبرداری در دور اول طرح خوداشتغالی ممکن است از ۲-۱ درصد باشد.

در این طرح دولت، شرکت ها می توانستند قانون را دور زده و با نگه داشتن کارکنان خود در دوره تعطیلی ها و قرنطینه برای دریافت این کمک ها مطالبه کنند و در عین حال مبلغ کامل کمک را به کارمندان خود پرداخت نکنند.

این اداره همچنین اعلام کرد خط تلفنی که برای گزارش موارد کلاهبرداری در نظر گرفته شده است، ۱۰ هزار گزارش دریافت کرده و یک نظرسنجی این اداره نشان داد که ۹ درصد پاسخ دهندگان به درخواست کارفرما برای کار جواب مثبت داده بودند.

طرح حمایت از کسب و کارها در انگلیس از ماه مارس ۸۰ درصد از حقوق شاغلینی که در مرخصی اجباری بدون حقوق بوده اند را که حداکثر ۲۵۰۰ پوند در ماه بوده، پرداخت کرده است.

انتهای پیام/

منبع

تسنیم

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا