اقتصاد کلان

ریپل از آمریکا رفت!

مقر ارز دیجیتالی ریپل به انگلیس منتقل خواهد شد.

به گزارش آرمان اقتصادی به نقل از سی ان بی سی، مقامات ارز دیجیتالی ریپل که اکنون ارزش بازار آن حدود ۱۰ میلیارد دلار برآورد می شود اعلام کردند به دلیل قوانین سختگیرانه آمریکا تصمیم گرفته اند مقرهای خود را از این کشور خارج و به انگلیس منتقل کنند. مقر اصلی این ارز دیجیتالی پیش از این در شهر سان فرانسیسکو ایالت کالیفرنیا قرار داشت که با این تصمیم به شهر لندن منتقل خواهد شد. 

برد گارلینگ هوز- مدیر ریپل گفت: در انگلیس شاهد یک فضای مالی شفاف هستید و این کشور با توجه به نقش پیشرو خود در صنعت مالی جهانی می تواند مقصد خوبی برای ما باشد. علاوه بر انگلیس ممکن است مقر برخی از فعالیت های این ارز به کشورهای دیگری نظیر سوییس، امارات، ژاپن و سنگاپور منتقل شود. وی هم چنین با بیان اینکه شمار زیادی از بانک ها در حال ارزیابی استفاده از خدمات مختلف ارزهای دیجیتالی هستند از این ارز به عنوان یک ارز دیجیتالی با قدرت نقدشوندگی و تقاضای بالا نام برد. 

همچنین بخوانید

گارلینگ هوز با رد اتهام استفاده از ارزهای دیجیتالی در امور مجرمانه گفت: این امکان وجود ندارد که کسی بتواند از فناوری ریپل برای پولشویی استفاده کند چرا که فناوری مورد استفاده ما بر مبنای پروتکل های پیشرفته و قانونمندی توسعه یافته است. 

پیش از این ریپل در یک پرونده حقوقی با رای کمیسیون اوراق بهادار و ارز آمریکا متحمل شکست شده بود و طبق رای این پرونده ارزهای دیجیتالی مشابه اوراق بهادار شناخته نشده و در نتیجه قانون گذاری آن ها به شیوه بازار بورس منتفی اعلام شده بود. 

ریپل در سال ۲۰۱۲ به بازارها معرفی شد اما توانست خیلی زود به محبوبیت زیادی بین معامه گران ارزهای دیجیتالی دست پیدا کند و طبق آخرین داده ها، قیمت آن از ابتدای سال جاری میلادی تاکنون حدود ۳۴ درصد افزایش پیدا کرده است.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا