امور زیربناییراه و ساختمان

اولین گروه بدحساب از پروژه مسکن ملی حذف شدند/ تمدید فرصت واریز برای متقاضیانی که پیامک دریافت نکردند

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت:‌ کسانی که چندین بار پیامک واریز وجه آورده اولیه را دریافت کرده‌اند و اطلاع رسانی درباره واریز وجه برای آنها انجام شده اما تا کنون وجهی را واریز نکردند، دیگر مهلت و زمانی برای پرداخت وجه اولیه را ندارند.

همچنین بخوانید

محمود محمودزاده، معاون مسکن و امور ساختمان در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا درباره احتمال حذف واجدین شرایط مسکن ملی که تا کنون نسبت به واریز وجه آورده اولیه اقدام نکرده‌اند، اظهار داشت: کسانی که چندین بار پیامک واریز وجه آورده اولیه را دریافت کرده‌اند و اطلاع رسانی درباره واریز وجه برای آنها انجام شده اما تا کنون وجهی را واریز نکردند، دیگر مهلت و زمانی برای پرداخت وجه اولیه را ندارند.

وی افزود: اما افرادی که مدارک آنها در حال بررسی بوده و پیامک واریز وجه به هر دلیلی از جمله مسدودسازی دریافت پیامک‌های تبلیغاتی به آنها نرسیده است احتمالا تا پایان آبان ماه فرصت واریز وجه را خواهند داشت تا حقی از کسی ضایع نشود.    

معاون وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: به تمام واجدین شرایط و تاییدشدگان توصیه می‌کنیم اگر تا به امروز به هر دلیلی پیامک واریز وجه را دریافت نکرده‌اند از طریق تماس تلفنی و سامانه موضوع را پیگیری کنند تا هر چه سریع‌تر پرونده آنها تعیین تکلیف شود. البته تاکید می‌کنم به دلیل پیشگیری از شیوع ویروس کرونا امکان مراجعات حضوری وجود ندارد.   

محمودزاده در پاسخ به این سوال که چند نفر از تاییدشدگان به دلیل عدم واریز وجه حذف می‌شوند، اظهار داشت: این عدد روزانه تغییر می‌کند و اعداد هنوز جمع بندی نشده است اما حذف شدگان در پایان مهرماه را به زودی اعلام می‌کنیم البته باید دید به چند نفر هنوز پیامک ارسال نشده‌ و برای آنها احتمالا مهلتی تا پایان آبان ماه تعیین می‌شود.  

وی با اشاره به افتتاح‌های اولین گروه مسکن ملی در روز پنج شنبه هفته گذشته گفت: به ۹۵ هزار نفر در همان ابتدای آغاز طرح در چارچوب استانداردها زمین واگذار شد که بیش از یک سال گذشته افتتاح حساب شدند، همچنین در هفته گذشته هم به ۴۰ هزار نفر اراضی واگذار شد که آنها هم خارج از این زمانبندی نسبت به افتتاح حساب و واریز وجه اقدام کردند. با توجه به این اقدامات و واگذاری واحدهای مسکن ملی، با تماس‌های زیادی مواجه بودیم که افراد قصد واریز وجه را داشتند چراکه مطمئن شدند این پروژه، نمایشی نیست.

معاون وزیر راه وشهرسازی افزود: اما هر متقاضی که تایید شده اگر وجه آورده اولیه را در زمان مقرر واریز نکرده باشند به طور سیستماتیک حذف می‌شود چراکه اجرای این پروژه‌ها هر روز نیاز به نقدینگی و تامین منابع مالی دارد و نمی‌توان ساخت را معطل افراد بدحساب کرد.

محمودزاده با بیان اینکه موضوع مسکن بسیار جدی و حائز اهمیت است، گفت: سال گذشته که ساخت مسکن ملی آغاز شد شک و شبهاتی وجود داشت و عده‌ای می‌گفتند این شو و نمایش است و عملیاتی نمی‌شود اما در سخت‌ترین و پیچیده‌ترین شرایط اقتصادی توانستیم اولین واحدهای مسکن ملی را در هفته گذشته به مردم تحویل دهیم که با ۶۰ میلیون تومان آورده خود و ۴۰ میلیون تومان تسهیلات درباره زمانی ۱.۵ ساله مردم خانه‌دار شدند در حالی که همان واحدها امروز ارزش افزوده ۵ برابری دارند.

وی تاکید کرد: اینکه عده‌ای ساز منفی می‌زنند و می‌گویند پروژه مسکن ملی به اجرا نخواهد رسید باعث می‌شود فقط یک عده‌ای از این رویه عقب بمانند و فرصت خانه‌دار شدن را از دست بدهند.

معاون امور مسکن و ساختمان با بیان اینکه پایه مسکن مهر، مسکن ملی و اخیرا طرح جهش تولید که مجلس پیشنهاد داده، قانون ساماندهی مسکن است، ادامه داد: در همه این طرح‌ها قیمت زمین را در ساختمان به حداقل می‌رسانند و چرخ جدیدی کشف نشده و تمام این طرح‌ها موارد مشابهی دارند، فقط روش اجرای آن ممکن است،‌ تغییر کند اما موضوع مهم ساختار اجرای این برنامه‌ها است.

منبع

ایلنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا