بین الملل

خرید محصولات کشاورزی آمریکا توسط چین به ۷۱ درصد طبق قرارداد تجاری رسید

دفتر نمایندگی تجارت آمریکا و وزارت کشاورزی این کشور طی بیانیه مشترکی اعلام کردند چین تا امروز بیش از ۲۳ میلیارد دلار از محصولات کشاورزی آمریکا را خریداری کرده که ۷۱ درصد از هدف تعیین شده در مرحله اول قرارداد تجاری را شامل می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از رویترز، چین خرید محصولات کشاورزی از آمریکا را افزایش داده و به ۵۰ مورد از ۵۷ تعهد خود در قرارداد تجاری با هدف کاهش موانع ساختاری برای واردات از آمریکا عمل کرده است. آمریکا و چین در ژانویه سال جاری میلادی یک قرارداد تجاری امضا کردند.

 جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و جهان را در توئیتر پایگاه خبری آرمان اقتصادی بخوانید

همچنین بخوانید

 دفتر نمایندگی تجارت آمریکا و وزارت کشاورزی این کشور طی بیانیه مشترکی اعلام کردند چین تا امروز بیش از ۲۳ میلیارد دلار از محصولات کشاورزی آمریکا را خریداری کرده که ۷۱ درصد از هدف تعیین شده در مرحله اول قرارداد تجاری را شامل می شود.

 رابرت لایتهایزر نماینده تجاری آمریکا گفت:« از زمان اجرایی شدن این قرارداد در هشت ماه گذشته، شاهد بهبود قابل توجه تجارت در زمینه کشاورزی با چین بوده‌ایم که به نفع کشاورزان و دامداران ما در سال‌های آینده خواهد بود.

امضای مرحله اول قرارداد تجاری به جنگ تجاری بین دو اقتصاد بزرگ دنیا پایان داد ولی درگیری‌ها بر سر حقوق بشر، بحران کرونا و فناوری، روابط بین واشنگتن و پکن را تیره و تار کرده و تردید در مورد دورنمای امضای مرحله دوم این قرارداد را افزایش داده است.

 یکی از چهار بخشی که چین متعهد شده خرید محصولات و خدمات آن  را افزایش دهد، کشاورزی است. بسیاری متخصصان تردید دارند چین بتواند با توجه به قرنطینه های اعمال شده در ابتدای سال جاری، به اهداف خود در این زمینه برسد.

 فروش ذرت آمریکا به چین به بالاترین رقم یعنی ۸.۷ میلیون تن رسیده است. خرید دانه‌های سویای آمریکا توسط چین دو برابر سطح ۲۰۱۷  و صادرات ذرت خوشه‌ای آمریکا به چین از ژانویه تا ماه اوت سال جاری میلادی ۶۱۷ میلیون دلار بوده است یعنی بالاتر از ۵۶۱ میلیون دلار همین دوره در ۲۰۱۷.

 صادرات گوشت خوک آمریکا به چین تنها در پنج ماه اول ۲۰۲۰ به بالاترین رقم رسید و فروش محصولات مربوط به گوشت گاو به چین تا ماه اوت بیش از ۳ برابر ۲۰۱۷ بود.

 انتهای پیام/۱۱۱

منبع

تسنیم

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا