بین الملل

نصف شرکت های کوچکتر اروپا طی یک سال آینده ورشکسته می‌شوند

انتظار می رود از هر ۱۰ شرکت متوسط و کوچک در اروپا یک شرکت یعنی معادل ۱۱ درصد از آنها طی شش ماه آینده اعلام ورشکستگی کنند. این رقم در میان شرکت های بزرگ فرانسه که بین ۵۰ تا ۲۴۹ نیروی کار دارند دو برابر خواهد بود.

 به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از راشاتودی، بیش از ۵۰ درصد از کسب و کارهای کوچک و متوسط پنج اقتصاد بزرگ اروپا طی ۱۲ ماه آینده تعطیل خواهند شد. این شرکت ها تلاش می‌کنند در بحبوحه همه‌گیری ویروس کرونا سرپا بمانند.

 جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و جهان را در توئیتر پایگاه خبری آرمان اقتصادی بخوانید

همچنین بخوانید

 نتایج تحقیقات موسسه بین المللی و تحقیقاتی مکنزی از ۲۲۰۰ کسب و کار کوچک و متوسط در کشورهای اروپایی فرانسه، آلمان، ایتالیا، اسپانیا و انگلیس نشان می‌دهد  همه گیری ویروس کرونا درآمد بیش از ۷۰ درصد از شرکتهای اروپایی را کاهش داده است.

 بحران کرونا بیشترین ضربه را به ایتالیا و اسپانیا زده است. به ترتیب ۳۰ و ۳۳ درصد از کسب و کارهای کوچک و متوسط در این کشورها گزارش دادند که درآمد آنها کاهش قابل توجهی داشته است. به علاوه، حدود نیمی از این شرکت‌ها در این دو کشور که سخت‌ترین قرنطینه‌ها را داشته‌اند اعلام کردند درآمد آنها پایین آمده است.

 نظرسنجی از این شرکت ها در اروپا در ماه اوت انجام شد یعنی قبل از اینکه اروپا با موج دوم همه‌گیری ویروس کرونا و تعطیلی های دوباره ناشی از آن مواجه شود. حتی آن زمان هم اکثریت شرکت ها وضعیت اقتصاد را ضعیف توصیف می‌کردند.

 انتظار می رود از هر ۱۰ شرکت متوسط و کوچک در اروپا یک شرکت یعنی معادل ۱۱ درصد از آنها طی شش ماه آینده اعلام ورشکستگی کنند. این رقم در میان شرکت های بزرگ فرانسه که بین ۵۰ تا ۲۴۹ نیروی کار دارند دو برابر خواهد بود. در میان بخش‌های صنعتی، بخش لجستیک بالاترین تعداد ورشکستگی‌ها را خواهد داشت و پس از آن بخش‌های کشاورزی، اقامتی، خدمات غذا، خرده فروشی و عمده فروشی قرار خواهند داشت.

 اگر این تحقیقات نشان‌دهنده حساسیت در سراسر کسب و کارهای کوچک و متوسط اروپا باشد، حدود یک سوم این مشاغل که دو سوم کل نیروی کار منطقه را در برمی‌گیرد، طی یک سال آینده در خطر خواهند بود. این ورشکستگی ها بهبود اقتصادی اروپا را هم متوقف خواهند کرد چون این کسب و کارهای کوچک و متوسط بیش از نیمی از ارزش افزوده اقتصادی در اروپا را شامل می شوند.

 ویروس کرونا باعث رکود بی سابقه در اتحادیه اروپا و منطقه یورو شده به طوری که تولید ناخالص داخلی در این مناطق به ترتیب ۱۱.۴ و ۱۱.۸ درصد در سه ماهه دوم سال جاری میلادی پایین آمد. پیش بینی‌های اولیه نشان می‌دهند اقتصاد اتحادیه اروپا ۸.۳ درصد در ۲۰۲۰ به خاطر بحران کرونا کوچک می‌شود.

 انتهای پیام/۱۱۲

منبع

تسنیم

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا