بورسبورس اوراق

تداوم بی‌برنامگی و حاشیه‌ها در نماد ETF پالایشی

در حالی پذیره نویسی صندوق پالایشی یکم با حواشی زیادی انجاکم شده که حالا بازگشایی این صندوق نیز به بهانه عدم اعمال افزایش سرمایه دو پالایشگاه بورسی در پرتفوی این صندوق، با اما و اگر مواجه شده است.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، صندوق پالایشی یکم را شاید باید یکی از نمونه‌های بی‌برنامگی دولت برای بازار سرمایه و سرمایه‌گذاران تلقی کرد؛ چرا که روزه شک‌دار و شاید هماهنگ وزاری نفت و اقتصاد در خصوص پذیره‌نویسی این صندوق در اوایل مرداد آغاز بازی پالایش یکم در تالار شیشه‌ای بود و برخی هم معتقدند پروژه روند نزولی بورس از همین جا کلید خورد.

پس از تکذیب و تایید سرانجام در حالی در شرایط بد بازار سهام، پذیره نویسی این صندوق پالایشی انجام شد که برخی کارشناسان این پذیره نویسی در شرایط ریزشی بازار را به نوعی با دست دادن و با پا پس کشیدن دولت برای دل کندن از پالایشی‌ها تلقی کردند. حالا هم که زمان معامله‌پذیر شدن واحدهای این صندوق‌ها فرارسیده، دولت بهانه می‌آورد.

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در توئیتر پایگاه خبری آرمان اقتصادی بخوانید. (کلیک کنید)

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در توئیتر آرمان اقتصادی بخوانید. (کلیک کنید)

چرا که به گفته مدیر صندوق پالایشی یکم با توجه به اینکه افزایش سرمایه دو پالایشگاه تهران و اصفهان در بورس هنوز در پرتفوی صندوق اعمال نشده است و به همین دلیل نمی‌توان اقدام به بازگشایی نماد این صندوق کرد. پیگیری‌های زیادی از سوی فعالان بازار و مردم برای مشخص شدن زمان گشایش نماد “پالایش” انجام شده اما در وضعیت فعلی و در این زمینه نمی‌توان زمان دقیقی را اعلام کرد و باید منتظر ماند تا اقدام‌های مربوط به افزایش سرمایه دو شرکت پالایشی به سرانجام برسد.

انتهای پیام/

منبع

تسنیم

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا