بین الملل

واردات عربستان از ترکیه علی‌رغم تحریم غیر رسمی در ماه اوت افزایش یافت

ارزش واردات عربستان از ترکیه در ماه اوت تا ۸۳۳.۶ میلیون ریال (۲۲۲.۲۸ میلیون دلار) افزایش یافت، در حالی که این رقم در ماه جولای برابر با ۶۹۳.۴ میلیون ریال بود. این ارقام ترکیه را نهمین صادر کننده بزرگ به عربستان معرفی می‌کند.

 به گزارش آرمان اقتصادی به نقل از دیلی صباح، واردات عربستان سعودی از ترکیه در ماه اوت نسبت به ماه قبل از آن افزایش یافت. این افزایش علیرغم تحریم غیر رسمی واردات کالاهای ترکی توسط تاجران و خرده‌فروشان سعودی صورت گرفت.

 جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و جهان را در توئیتر پایگاه خبری آرمان اقتصادی بخوانید.

همچنین بخوانید

برخی تاجران سعودی و ترک بیش از یک سال است ادعا می‌کنند ریاض به خاطر تنش‌های سیاسی بین عربستان و ترکیه، یک تحریم غیررسمی علیه واردات از ترکیه وضع کرده ولی این تحریم هنوز خود را در آمار تجاری دو کشور نشان نداده است.

 ارزش واردات عربستان از ترکیه در ماه اوت تا ۸۳۳.۶ میلیون ریال (۲۲۲.۲۸ میلیون دلار) افزایش یافت، در حالی که این رقم در ماه جولای برابر با ۶۹۳.۴ میلیون ریال بود. این ارقام ترکیه را نهمین صادر کننده بزرگ به عربستان معرفی می‌کند. واردات عربستان از ترکیه در ماه جولای هم نسبت به ماه قبل از آن افزایش داشت.

 بسیاری از رسانه‌ها اخیراً گزارش داده‌اند مقامات عربستان شرکتهای داخلی را تحت فشار گذاشته اند تا معاملات تجاری خود با ترکیه را متوقف کنند. این تحریم شامل محصولات، سرمایه‌گذاری‌ها و حتی گردشگری ترکیه می‌شود.

  ولی دولت عربستان اعتبار چنین گزارش هایی را رد کرده و اعلام کرد هیچ محدودیتی برای واردات کالاهای ترکی وجود ندارد و این کشور به قراردادهای بین‌المللی و تجارت آزاد پایبند است.

 صادرکنندگان ترکیه می‌گویند اخیراً مشکلات فزاینده‌ای برای تجارت با عربستان داشته‌اند. سرپرست اتاق‌های بازرگانی غیردولتی عربستان در این ماه خواستار تحریم محصولات ترکیه شد و یکی از فروشگاه‌های بزرگ زنجیره‌ای اعلام کرده دیگر محصولات ترکی را خریداری نمی کند.

 عربستان و ترکیه سالهاست بر سر سیاست خارجی اختلاف نظر دارند و قتل جمال خاشقچی روزنامه نگار سعودی در کنسولگری عربستان در استانبول در ۲۰۱۸ این تنش ها را افزایش داده است.

 انتهای پیام/۱۱۶

منبع

تسنیم

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا