بین الملل

بدهی ناشی از ورشکستگی شرکت‌های نفتی آمریکای شمالی رکورد زد

بدهی ناشی از ورشکستگی شرکت‌های نفت و گاز به بالاترین سطح تاریخ رسیده است و حتی از این هم فراتر خواهد رفت چراکه موج ثبت درخواست‌های حمایت از ورشکستگی از سوی این شرکت‌ها همچنان ادامه دارد.

همچنین بخوانید

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از اویل پرایس، یک گزارش از رایستاد انرژی بر اساس تحلیل داده‌های شرکت حقوقی هاینس اند بون نشان می‌دهد که بدهی ناشی از ورشکستگی شرکت‌های نفت و گاز به بالاترین سطح تاریخ رسیده است و حتی از این هم فراتر خواهد رفت چراکه موج ثبت درخواست‌های حمایت از ورشکستگی از سوی این شرکت‌ها همچنان ادامه دارد.

با این حال امسال تعداد شرکت‌های بخش حفاری و تولید و بخش خدمات میادین نفتی که تحت فصل ۱۱ قانون درخواست حمایت از ورشکستگی خود را ثبت کرده‌اند روی هم رفته به ۸۴ شرکت رسیده است که این از ۱۴۲ شرکت ثبت شده در ۲۰۱۶ خیلی بیشتر است اما بدهی‌ای که این ۸۴ شرکت با خود به همراه آورده‌اند بسیار بالاتر است و به ۸۹ میلیارد دلار رسیده که ۱۹ میلیارد دلار از ۲۰۱۶ بیشتر می‌باشد.

رایستاد انرژی پیش‌بینی کرد که با باقی ماندن قیمت‌های نفت در وضعیت فعلی روند ورشکستگی‌ها افزایش یابد و سطح بدهی مرتبط با آن از ۱۰۰ میلیارد دلار فراتر برود.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا