انرژی

فرار کارکنان سکوهای نفتی خلیج مکزیکو از طوفان زتا

در آستانه وقوع بیست و هفتمین طوفان فصل جاری که انتظار می رود به یک طوفند قدرتمند تبدیل شود، تولیدکنندگان نفت روز دوشنبه به تخلیه سکوهای تولید فراساحلی در خلیج مکزیکوی آمریکا اقدام کردند.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، شرکتهای BP و شورون اعلام کردند کارکنانشان را از تاسیسات فراساحلی خلیج مکزیکو تخلیه کرده و مسیر طوفان گرمسیری زتا را زیر نظر دارند.

مرکز ملی طوفان آمریکا اعلام کرده که این طوفان ممکن است پیش از رسیدن به شبه جزیره یوکاتان به یک طوفند قدرتمند تبدیل شود و روز چهارشنبه با قدرت یک طوفند به شمال منطقه گلف کاست نزدیک شود. زتا صبح روز دوشنبه در ۲۸۵ کیلومتری جنوب جزیره کوزومل مکزیک بود و با سرعت ۹ مایل بر ساعت به سمت شمال غرب حرکت می کرد. دولت مکزیک برای بخشهای شبه جزیره یوکاتان هشدار طوفند صادر کرده است.

همچنین بخوانید

شرکت BP در بیانیه ای اعلام کرد با توجه به پیش بینیها از حرکت طوفان به سمت مرکز یا شمال شرق خلیج مکزیکو در چند روز آینده، ما اقدامات احتیاطی را در پیش گرفتیم و کارکنان از چهار سکوی تولید در این منطقه تخلیه شدند.

شورون هم اعلام کرد کارکنان غیرضورری خود را تخلیه کرده و تاسیسات انرژی ساحلی هم مسیر طوفان را پیگیری می کنند.

تولید نفت فراساحلی منطقه خلیج مکزیکوی آمریکا حدود ۱۷ درصد از تولید نفت و پنج درصد از تولید گاز طبیعی این کشور را تشکیل می دهد.

در فصل طوفانهای گرمسیری امسال ۱۰ طوفان به خاک آمریکا رسیده که آخرینشان طوفان دلتا بود که چند هفته پیش از بخشهایی از این کشور عبور کرد.

بر اساس گزارش رویترز، تولیدکنندگان نفت در خلیج مکزیکو سال پرچالشی داشته اند و ناچار شده اند حداقل شش بار برای احتیاط در برابر طوفانهایی که از این منطقه عبور می کنند، کارکنانشان را از سکوهای فراساحلی تخلیه کنند.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا