بورسبورس اوراق

شاخص بورس باز هم افت کرد؛ امروز ۳۴ هزار واحد

شاخص بورس در جریان معاملات امروز بازار سرمایه با ثبت افت ۳۴هزار واحدی، در ارتفاع یک‌میلیون و ۳۰۱هزار واحد قرار گرفت.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، در جریان دادوستدهای امروز بازار سرمایه ۵میلیارد و ۵۳میلیون سهم و حق‌تقدم به‌ارزشی بالغ بر ۴هزار و ۳۷۶میلیارد تومان در ۵۴۶هزار نوبت مورد دادوستد قرار گرفت و شاخص بورس با افت ۳۴هزار و ۸۱۵واحدی، در ارتفاع یک‌میلیون و ۳۰۱هزار و ۷۷۱واحد قرار گرفت.

بیشترین اثر منفی بر دماسنج بازار سهام در روز جاری به نام نمادهای معاملاتی شرکت‌های فولاد مبارکه اصفهان، ملی صنایع مس ایران و سرمایه‌گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تامین شد و در مقابل شرکت‌های گروه صنعتی پاکشوما، فولاد کاوه جنوب کیش و خدمات انفورماتیک با رشد خود مانع افت بیشتر نماگر بازار سهام شدند.

شاخص‌های اصلی بازار سرمایه هم روزی منفی را پشت‌سر گذاشتند؛ به‌طوری که شاخص قیمت (وزنی ــ ارزشی) ۹۱۰۵واحد، کل (هم‌وزن) ۴۲۳۴واحد، قیمت (هم‌وزن) ۲۷۷۳واحد، آزاد شناور ۴۳۱۰۰واحد و شاخص‌های بازار اول و دوم به ترتیب ۳۱۱۱۲ و ۴۸۳۳۳واحد افت کردند.

آخرین اخبار اقتصادی در توئیتر پایگاه خبری آرمان اقتصادی. (کلیک کنید)

آخرین اخبار اقتصادی در اینستاگرام آرمان اقتصادی. (کلیک کنید)

بر اساس این گزارش، در بازارهای فرابورس ایران هم با معامله یک میلیارد و ۲۱۶میلیون ورقه به‌ارزش ۲هزار و ۴۱۰میلیارد تومان در ۳۴۱هزارنوبت، شاخص فرابورس (آیفکس) ۲۹۰واحد افت کرد و در ارتفاع ۱۶هزار و ۱۷۹واحد قرار گرفت.

در این بازار هم امروز بیشترین اثر منفی بر شاخص فرابورس به نام نمادهای معاملاتی سنگ آهن گهر زمین، پلیمر آریا ساسول و بانک دی شد و در مقابل شرکت‌های شهرسازی و خانه‌سازی باغمیشه، توسعه مسیر برق گیلان و جنرال مکانیک بیشترین اثر مثبت را بر شاخص فرابورس به نام خود ثبت کردند.

انتهای پیام/

منبع

تسنیم

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا