صنعت، معدن، تجارت

رزم حسینی: تشدید نظارت هوشمند وزارت صمت بر بازار از شنبه آینده

علیرضا رزم حسینی از آغاز طرحی برای تشدید بازرسی‌ها و کنترل قیمت و موجودی انبارها از روز شنبه هفته آتی با همراهی بسیج و سازمان تعزیرات خبر داد.

به گزارش گروه پارلمانی خبرگزاری تسنیم، علیرضا رزم‌حسینی وزیر صنعت، معدن و تجارت عصر امروز (سه‌شنبه ۶ آبان) بعد از حضور در کمیسیون اقتصادی مجلس در گفت‌وگوی اظهار داشت: بنده در جلسه امروز کمیسیون اقتصادی گزارشی از وضعیت موجودی کالاهای اساسی و همچنین کالاهایی که در سطح جامعه استفاده می‌کنند ارائه کردم.

آخرین اخبار و مطالب اقتصادی در توئیتر آرمان اقتصادی. (کلیک کنید)

آخرین اخبار و مطالب اقتصادی در اینستاگرام آرمان اقتصادی. (کلیک کنید)

وی با بیان اینکه در این جلسه درباره وضعیت قیمت‌ها و نظارت بر کالاها هم گزارشی را به اعضای کمیسیون ارائه کردم، ادامه داد: از شنبه تشدید نظارت و کنترل بر بازار از سوی وزارت صمت به صورت هوشمند انجام خواهد شد و نیروهای بازرس به همراه بسیجیان عزیز به تجهیزاتی که نیازمند کنترل بیشتر بر بازار هستند تجهیز شدند.  قرار است با همکاری تعزیرات برای بازرسی بیشتر اقدامات خود را تشدید کنیم. 

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه  قرار است از مراکز اصلی و انبارها و بنکدارهایی که طبق قانون کالا را نگهداری می‌کنند بازدید کرده و از گرانفروشی و تخلفی را مشاهده کنیم طبق قانون با آنها برخورد خواهد شد، عنوان کرد: واردات کالاهای اساسی در چند وقت اخیر نیز به خوبی صورت گرفته و بانک مرکزی هم همکاری خوبی با وزارت صمت شروع کرده است.

رزم حسینی اظهار داشت: در نیمه دوم سال جاری نسبت به افزاش واردات مورد نیاز مردم اقدام خواهد شد ضمن اینکه براساس مصوبه کمیسیون جهش تولید به ریاست معاونت اول رئیس‌جمهور ۵۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات برای شرکت‌کننده‌های داخلی درنظر گرفته‌ایم تا از آن به عنوان سرمایه در گردش استفاده کنند. 

وی گفت: تلاش ما برای کاهش قیمت‌ها است هر چند ما می‌دانیم برخی از این افزایش قیمت‌ها به دلیل افزایش نرخ ارز است ولی سعی خواهیم کرد ثبات قیمتی را در بازار اجرایی کنیم. 

انتهای پیام/

منبع

تسنیم

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا