بین الملل

قیمت جهانی نفت امروز ۹۹/۰۸/۰۷|برنت ۴۰ دلار و ۴۳ سنت شد

امروز قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۷۷ سنت معادل ۱.۸۷ درصد کاهش به ۴۰ دلار و ۴۳ سنت رسید.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از رویترز، در حالی که جهش میزان ذخایر نفت خام آمریکا و افزایش تعداد مبتلایان به کووید ۱۹ نگرانی ها از مازاد عرضه نفت و کاهش تقاضا را تشدید کرده است، قیمت نفت روز چهارشنبه شاهد بیش از یک درصد کاهش بود.

در معاملات اولیه آسیایی، امروز قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۷۷ سنت معادل ۱.۸۷ درصد کاهش به ۴۰ دلار و ۴۳ سنت رسید. دیروز نفت برنت حدود ۲ درصد گران شده بود. قیمت نفت خام آمریکا نیز امروز با ۹۰ سنت معادل ۲.۲۷ درصد کاهش به ۳۸ دلار و ۶۷ سنت رسید، در حالی که دیروز شاهد رشد ۲.۶ درصدی بود.

همچنین بخوانید

آمارهای انستیتوی نفت آمریکا نشان می دهد میزان ذخایر نفت خام و بنزین این کشور طی هفته گذشته شاهد افزایش بوده است. میزان ذخایر نفت خام آمریکا طی هفته پیش با ۴.۶ میلیون بشکه افزایش به حدود ۴۹۵.۲ میلیون بشکه رسیده در حالی که تحلیلگران انتظار افزایش ۱.۲ میلیون بشکه ای را داشتند.

هیرویوکی کیکوکاوا، مدیر بخش تحقیقات موسسه نیسان سکیوریتیز در این باره گفت: «افزایش بیش از حد انتظار ذخایر نفت خام آمریکا نگرانی هایی را برانگیخته است. در عین حال، احتمال اختلال در عرضه نفت در نتیجه وقوع طوفان زتا کاهش یافته است.»

شرکت های انرژی و بنادر واقع در ساحل خلیج مکزیک روز سه شنبه خود را برای وقوع یازدهمین طوفان سال جاری که این بار زتا نام گرفته است آماده کردند.

کیکوکاوا افزود: «افزایش موارد ابتلا به کرونا و عدم تصویب بسته محرک مالی جدید در آمریکا به کاهش اشتهای ریسک پذیری کمک کرده است.» وی پیش بینی کرد که طی جلسه جاری، احساس منفی حاکم بر بازار سبب خواهد شد که قیمت ها کاهشی باقی بماند.

تعداد مبتلایان به کرونا در آمریکا بار دیگر رو به افزایش است و حدود نیم میلیون نفر در طی ۷ روز گذشته به این ویروس مبتلا شده اند. دولت های اروپایی نیز خود را برای اعلام محدودیت های جدید جهت مقابله با کرونا آماده می کنند.

انتهای پیام/

منبع

تسنیم

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا