بین الملل

خطر تعطیلی ۲۰۰ فرودگاه اروپایی / ۲۸۰ هزار شغل در معرض تهدید هستند

اتحادیه فرودگاه‌های اروپا، هشدار داد اگر در ماه‌های آینده ترافیک مسافران از شوک ویروس کرونا ریکاوری نشود ۱۹۳ فرودگاه اروپا دچار اعسار (ناتوانی در پرداخت دیون) خواهند شد.

همچنین بخوانید

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از راشاتودی، ای‌سی‌آی، اتحادیه فرودگاه‌های اروپا، هشدار داد اگر در ماه‌های آینده ترافیک مسافران از شوک ویروس کرونا ریکاوری نشود ۱۹۳ فرودگاه اروپا دچار اعسار (ناتوانی در پرداخت دیون) خواهند شد.

طبق گزارش آی‌سی‌آی این مراکز صنعت هوانوردی میزبان ۲۲۷ هزار شغل هستند و ۱۲.۴ میلیارد یورو (۱۴.۷ میلیارد دلار) از تولید ناخالص داخلی اروپا را به خود اختصاص داده‌اند.

در گزارش آی‌سی‌آی آمده است فرودگاه‌هایی که با اعسار روبرو هستند بیشتر مراکز هوانوردی محلی هستند اما بسته شدن آنها تأثیراتی جانبی بر روی اقتصاد خواهد داشت و موجب سقوط بخش مهمی از سیستم حمل و نقل اروپا خواهد شد.

فرودگاه‌های اروپا ماه گذشته ۱۷۲.۵ میلیون مسافر کمتر دریافت کردند که این میزان کل مسافر از دست رفته امسال را به ۱.۲۹ میلیارد نفر رسانده است.

در طول این بحران ۲۰ فرودگاه برتر اروپا ۱۶ میلیارد یورو به بدهی خود افزودند که این معادل ۶۰ درصد از کل درآمد این فرودگاه‌ها در یک سال معمولی است.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا