خودروصنعت، معدن، تجارت

تشدید آلودگی هوا در کشورهای درحال توسعه با واردات خودروهای دست دوم

خلاص شدن از شر اتومبیل های قدیمی به پاکسازی آسمان کشورهای در حال توسعه کمک می کند اما بسیاری از خودروهای فرسوده سر از کشورهای در حال توسعه در می آورند و به میزان قابل توجهی در افزایش آلودگی هوا در این کشورها نقش دارند.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از خبرگزاری فرانسه، خلاص شدن از شر اتومبیل های قدیمی به پاکسازی آسمان کشورهای در حال توسعه کمک می کند اما بسیاری از خودروهای فرسوده سر از کشورهای در حال توسعه در می آورند و به میزان قابل توجهی در افزایش آلودگی هوا در این کشورها نقش دارند.

آخرین اخبار و مطالب اقتصادی در توئیتر آرمان اقتصادی. (کلیک کنید)

بر اساس گزارشی که روز دوشنبه توسط سازمان برنامه محیط زیست ملل متحدUNEP  منتشر شد، اتحادیه اروپا، ژاپن و آمریکا هر ساله بین سال های ۲۰۱۵ و ۲۰۱۸ حدود سه میلیون وسیله نقلیه دست دوم صادر کرده اند که بیشتر آنها به کشورهای با درآمد کم و متوسط که بیش از نیمی از آنها در آفریقا هستند، روانه شده است.

با توجه به افزایش خرید خودرو در کشورهای در حال توسعه که منبع اصلی انتشار گازهای گلخانه ای در دهه های آینده هستند، سازمان برنامه محیط زیست ملل متحد خواستار تشدید قوانین صادرات و واردات خودروهای قدیمی و آلاینده شد.

اینجر آندرسن، مدیر اجرایی این سازمان گفت: کشورهای پیشرفته باید صادرات خودروهایی را که از آزمایشات زیست محیطی و ایمنی سربلند بیرون نمی آیند، متوقف کنند و کشورهای وارد کننده نیز باید استانداردهای بیشتری را برای کیفیت خودروها تعریف کنند.

این سازمان با استناد به تحقیقات مقامات هلندی در سال ۲۰۱۹ اعلام کرد که این تحقیقات نشان داد که میانگین سن وسایل نقلیه که در صف صادرات هستند، ۱۸ سال است.

سازمان برنامه محیط زیست ملل متحد همچنین اعلام کرد که دو سوم از ۱۴۶ کشوری که مورد بررسی قرار گرفته اند قوانین ضعیفی در زمینه واردات وسایل نقلیه دست دوم دارند و برخی از آنها هیچ استاندارد استانداردی برای آلودگی ندارند.

انتهای پیام/

 

منبع

تسنیم

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا