بین الملل

فرودگاه های اروپا در مرز ورشکستگی قرار گرفتند

یک انجمن صنفی در اتحادیه اروپا هشدار داد که تقریباً ۲۰۰ فرودگاه اروپایی در صورت بهبود نیافتن وضعیت ترافیک مسافر در ماههای آینده ورشکسته خواهند شد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از خبرگزاری فرانسه، یک انجمن صنفی در اتحادیه اروپا روز سه شنبه هشدار داد که تقریباً ۲۰۰ فرودگاه اروپایی در صورت بهبود نیافتن وضعیت ترافیک مسافر در ماههای آینده ورشکسته خواهند شد.

آخرین اخبار اقتصادی در توئیتر پایگاه خبری آرمان اقتصادی. (کلیک کنید)

همچنین بخوانید

این در حالی است که کشورهای اروپایی به منظور مقابله با موج دوم بیماری همه گیر ویروس کرونا تعطیلی ها و محدودیت های بیشتری را اخیراً اعلام کرده اند.

شورای فرودگاه های بین المللی اروپا اعلام کرد که ۱۹۳ فرودگاهی که با ورشکستگی مواجه هستند عمدتا فرودگاه های منطقه ای هستند که به جوامع محلی خدمت می کنند. اما در مجموع بیش از ۲۵۰ هزار شغل و ۱۵.۶ میلیارد دلار تولید ناخالص داخلی را به خود اختصاص می دهند.

این انجمن صنفی گفت: تهدید به بسته شدن فرودگاه به این معنی است که اروپا با سقوط بخش قابل توجهی از سیستم حمل و نقل هوایی خود روبرو می شود مگر اینکه دولت ها برای حمایت از این فرودگاه ها اقدامات لازم را انجام دهند.

تعدادی از کشورهای اروپایی علاوه بر اقدامات حمایتی ارائه شده به تمام شرکت هایی که با محدودیت های کرونایی روبرو هستند، برای کمک های ویژه به شرکت های هواپیمایی اقدام کرده اند.

ارقام شورای فرودگاه های بین المللی اروپا نشان می دهد که اواسط ماه اکتبر، ترافیک مسافران فرودگاه ۷۵ درصد کاهش یافته است و این بدان معناست که فرودگاه ها – مانند خطوط هوایی – در تأمین هزینه های عملیاتی خود مشکل دارند.

این نهاد تجاری از کشورهای اروپایی خواست تا به جای تحمیل قرنطینه به مسافران، آزمایشات کرونا را ملاک عمل قرار دهند.

انتهای پیام/

 

منبع

تسنیم

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا