كشاورزی و دامپروری

وعده تخصیص ارز برنج‌های رسوبی و ترخیص 200 هزار تن برنج

درحالی همچنان ۲۰۰ هزار تن برنج در بنادر و گمرکات کشور رسوب کرده است که اخیرا وعده‌هایی برای تخصیص ارز و ترخیص برنج از گمرکات داده شده است.

به گزارش آرمان اقتصادی، چندی قبل معاون فنی گمرک ایران از رسوب بیش از 200 هزار تن برنج در بنادر مهم کشور خبر داده بود. به گفته این مقام مسئول بخش مهمی از این برنج با توجه به تاریخ انقضای آنها در آستانه فاسد شدن قرار دارند. اخیرا اعلام شد، با وجود گزارش‌هایی که در این رابطه به مراجع ذیربط اعلام شده، تاکنون کد رهگیری بانک برای این حجم از برنج صادر نشده است و گمرک بدون ارائه کد رهگیری بانک امکان صدور مجوز ترخیص برنج‌ها را ندارد.

آخرین اخبار اقتصادی در توئیتر پایگاه خبری آرمان اقتصادی. (کلیک کنید)

همچنین بخوانید

گفتنی است، مهرداد ارونقی معاون فنی و امور گمرکی گمرک ایران اعلام کرد، از اول آبان ماه بر اساس مصوبه ستاد تنظیم بازار ممنوعیت فصلی برنج برداشته شده است.

به گفته این مقام مسئول در گمرک ایران، بیش از 200 هزار تن برنج در گمرکات دپو شده که پیشتر مشکل تامین ارز داشتند که در حال حاضر در صف تخصیص ارز قرار گرفته است.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، پیگیری ها در خصوص موضوع رسوب برنج در گمرکات نشان می‌دهد، اخیرا قولهایی برای تخصیص ارز برنج طی روزهای آتی داده شده است. بر این اساس این احتمال وجود دارد به زودی مسئله دپو برنج در گمرکات حل و فصل شود.

لازم به ذکر است، پس از اینکه در سال 98 ممنوعیت واردات برنج برطرف شد میزان مشخصی از این محصول وارد کشور شد که در حال حاضر 100 هزار تن از آن بدلیل تخصیص نیافتن ارز دولتی در گمرک رسوب کرده همچنین از ابتدای امسال و با تغییر ارز وارداتی برنج از رسمی به نیمایی بدلیل مشکلات تخصیص ارز نیمایی روند ترخیص از گمرکات بسیار کُند است و 200 هزار تن برنج دیگر به همین دلیل در گمرکات رسوب کرده است.

انتهای پیام/

منبع

تسنیم

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا