بین الملل

قیمت جهانی نفت امروز ۹۹/۰۸/۰۹|بازار جهانی نفت تحت تاثیر «طوفان زتا»

در حالی که دو سوم سکوهای تولید نفت آمریکا در خلیج مکزیک به دلیل وقوع طوفان زتا تعطیل شده است، قیمت نفت پس از کاهش ۵ درصدی در جلسه قبلی، امروز شاهد اندکی افزایش بود.

به گزارش آرمان اقتصادی به نقل از رویترز، قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۸ سنت معادل ۰.۲۰ درصد افزایش به ۳۹ دلار و ۲۰ سنت رسید. قیمت نفت خام آمریکا برای تحویل در ماه دسامبر نیز امروز با ۱۶ سنت معادل ۰.۴۳ درصد افزایش به ۳۷ دلار و ۵۵ سنت رسید.

بروز نشانه هایی از رشد مازاد عرضه جهانی نفت و موج دوم همه گیری کرونا سبب شد تا قیمت ها در جلسه قبل شاهد افت چشم گیری باشد، اما به گفته ناظران بازار، عوامل فنی امروز سبب تقویت نسبی قیمت ها شده است.

همچنین بخوانید

مایکل مک کارتی تحلیلگر موسسه سی ام سی مارکت در این باره گفت: «افزایش شکنندگی در بازار برای تجار جذاب است… رقم ۳۶ دلار و ۴۵ سنت تا ۳۶ دلار و ۹۵ سنت برای نفت خام آمریکا، محدوده قیمتی جذابی برای خریداران به شمار می رود.»

در حالی که تولید نفت لیبی پس از ۸ ماه توقف به سرعت در حال افزایش است و بالا رفتن موارد ابتلا به کرونا در آمریکا و اروپا منجر به برقراری محدودیت های جدیدی در زمینه سفرها شده است، بازگشت تولید نفت آمریکا به وضعیت قبلی پس از اتمام طوفان زتا احتمالا موجب بالا رفتن مازاد عرضه نفت خواهد شد.

آمارهای اداره اطلاعات انرژی دولت آمریکا نشان می دهد که میزان ذخایر نفت خام این کشور در هفته منتهی به ۲۳ اکتبر ۴.۳ میلیون بشکه رشد داشته که بسیار بیشتر از پیش بینی تحلیلگران بوده است.

مک کارتی افزود: «بازار نفت چه در بخش عرضه و چه در بخش تقاضا با خبرهای منفی متعددی مواجه است. چه افزایش عرضه نفت لیبی، چه عدم انضباط در درون گروه اوپک پلاس و چه محدودیت های جدید در آلمان و فرانسه همگی حکایت از چشم اندازی تیره و تار برای بازار نفت دارد.»

انتهای پیام/

منبع

تسنیم

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا