بین الملل

شرکت نفت اکسون ۱۴ هزار نیروی کار خود را اخراج می‌کند

طبق گفته سخنگوی اکسون، تخمین زده‌ می‌شود ۱۴ هزار نفر در کل دنیا معادل ۱۵ درصد از نیروی کار این شرکت شغل خود را از دست بدهند.

 به گزارش آرمان اقتصادی به نقل از رویترز، شرکت اکسون موبیل اعلام کرد احتمالا حدود ۱۵ درصد از نیروی کار خود را در کل دنیا که شامل کارمندان اداری و دفتری در آمریکا هم می‌شوند به خاطر کاهش تقاضا برای انرژی و قیمت آن اخراج خواهد کرد.

جدیدترین خبر ها و تحلیل های ایران و جهان را در توئیتر آرمان اقتصادی.

همچنین بخوانید

 شرکت اکسون و سایر تولیدکنندگان نفت هزینه های خود را به خاطر سقوط تقاضا کاهش داده‌اند. برترین شرکت نفت آمریکا قبلا بیش از ۱۰ میلیارد دلار کاهش بودجه را در سال جاری میلادی اعلام کرده بود.

 طبق گفته سخنگوی  اکسون، تخمین زده‌ می‌شود ۱۴ هزار نفر در کل دنیا معادل ۱۵ درصد از نیروی کار این شرکت شغل خود را از دست بدهند. اکسون در پایان سال گذشته میلادی  حدود ۸۸۳۰۰ نیروی کار داشت که شامل ۱۳۳۰۰ پیمانکار می۲شد.

 شرکت اکسون تعداد مشخصی از مشاغل را هدف قرار نداده است ولی انتظار دارد نتیجه بررسی کسب و کار آن حذف حدود ۱۵ درصد از نیروی کار فعلی شرکت باشد.

اکسون در شش ماه اول سال جاری میلادی حدود ۱.۷ میلیارد دلار از دست داده است و انتظار دارد ضرر و زیان آن در سه ماهه سوم به ۱.۱۹ میلیارد دلار برسد.

 این شرکت اعلام کرد تعدیل نیروی آن شامل ۱۹۰۰ شغل در آمریکا می‌شود که بیشتر در منطقه هوستون هستند. بیشتر دفاتر نفت و گاز آمریکا در این منطقه قرار دارند.

 شرکت اکسون در اوایل همین ماه اعلام کرد ۱۶۰۰ شغل را در اروپا کاهش می‌دهد و در استرالیا هم تعدیل نیرو خواهد داشت.

 سهام شرکت اکسون ۴ درصد در روز پنجشنبه افزایش یافت و به ۳۲.۸۵ دلار رسید.

 شرکت های رویال داچ شل و بریتیش پترولیوم هم ۱۵ درصد تعدیل نیرو را گزارش داده‌اند. شرکت چورون هم اعلام کرده ۱۰ تا ۱۵ درصد از نیروی کار خود را کاهش می‌دهد که برابر با ۴۵۰۰ تا ۶۷۵۰ شغل می‌شود.

 انتهای پیام/۱۲۷

منبع

تسنیم

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا