صنعت، معدن، تجارت

استاندارد ۳۰۰ هزار مرکز توزیع کالا را بازرسی می‌کند

معاون نظارت بر اجرای استاندارد سازمان ملی استاندارد گفت: برنامه ریزی کرده ایم تا پایان سال، بازرسی از ۳۰۰ هزار مرکز توزیع کالا انجام شود.

به گزارش آرمان اقتصادی به نقل از صدا و سیما، وحید مرندی مقدم با بیان اینکه در هر بازرسی کالاهای متعددی مورد بازرسی قرار می‌گیرد، افزود: به عنوان مثال در یک فروشگاه زنجیره‌ای، ۱۰۰ تا ۲۰۰ قلم کالا مورد بازرسی قرار می‌گیرد که این اقدام به صورت برنامه‌ای انجام می‌شود.

وی اضافه کرد: این بازرسی‌ها به مطلع شدن و اطمینان از روند صدور پروانه‌های استاندارد کمک می‌کند.

معاون نظارت بر اجرای استاندارد سازمان ملی استاندارد درباره بازرسی از جایگاه‌های عرضه بنزین گفت: خوشبختانه وضعیت کشور در این زمینه صعودی است و هر روز وضعیت کیفیت بنزین بهتر می‌شود.

مرندی مقدم از آماده شدن گزارش سازمان ملی استاندارد از وضعیت کیفیت بنزین در سال ۹۸ خبر داد و افزود: در چند روز آینده گزارش این موضوع را به مسئولان ذیربط از جمله وزارت نفت، سازمان محیط زیست و معاون اول رئیس جمهور و مراکز دیگر ارسال می‌کنیم.

وی با تاکید بر این که وضعیت کیفیت بنزین صعودی است و در خصوص بنزین یورو ۴، تقریباً به هدف خود رسیده ایم گفت: استاندارد یورو ۵ را نیز تدوین کردیم.

مرندی مقدم افزود: گام بعدی، رسیدن به استانداردهای یورو ۵ است که در صورت تصویب، پالایشگاه‌های کشور ملزم به رعایت استانداردهای یورو ۵ خواهند شد.

وی با بیان این که گام به گام کیفیت بنزین را افزایش می‌دهیم ابراز امیدواری کرد: کیفیت لازم را به ویژه از نظر حفظ محیط زیست که برای سلامتی مردم مهم است، به دست آوریم.

مرندی مقدم درباره وضعیت بنزین در سال ۹۸ و میزان تخلفات نیز گفت: بر اساس مصوبه هیئت دولت، وزارت نفت در توزیع بنزین یورو ۴ موظف بود ۸۰ درصد جمعیت کشور را پوشش دهد.

وی افزود: توزیع بنزین یورو ۴ ابتدا از ۸ کلانشهر آغاز شد و به ۱۵ کلانشهر رسید و بعد ۸۰ درصد جمعیت و سال ۱۴۰۰ به کل کشور خواهیم رسید.

مرندی مقدم گفت: بر اساس پوشش ۸۰ درصد جمعیت، ما از همه پالایشگاه‌ها و جایگاه‌های عرضه بنزین، نمونه برداری انجام دادیم و نتایج آن آماده شده که به اطلاع مسئولان خواهد رسید که در مرحله بعد رسانه‌ای می‌شود.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا