انرژی

آب شرب باکیفیت به ۷۲ روستای جنوب تهران رسید

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب منطقه ۶ تهران گفت: در زمان کوتاه سپری‌شده از یکپارچه‌سازی خدمات آبفای روستایی و شهری، ۷۲ روستای جنوب تهران و شهرستان ری با جمعیتی افزون بر ۲۶۳ هزار نفر از آب آشامیدنی با کمیت و کیفیت بالا برخوردار شده‌اند.

به گزارش آرمان اقتصادی، حسن حقیقی با اشاره به از مدار خارج شدن چاه‌های بی‌کیفیت و جایگزینی منابع آبی جدید با اتصال به شبکه توزیع آب شهری افزود: با انجام چندین عملیات اجرایی و اتصال خطوط شهری به روستایی در بخش‌های زیر پوشش، منابع تامین آب در بخش مرکزی و قلعه‌نو شهرستان ری به میزان ۱۰۰ لیتر در ثانیه، در بخش آفتاب (روستای مرتضی‌گِرد) ۲۰ لیتر برثانیه و در بخش‌های فشافویه و خاوران نیز ۲۰ لیتر در ثانیه افزایش یافت.

حقیقی ادامه داد: در روستای ۴۰ هزار نفری مرتضی‌گِرد در بخش آفتاب شهر تهران، طرح بزرگ توسعه و نوسازی این روستا در دستور کار قرار گرفت و با توجه به نبود زیرساخت‌ها و تاسیسات آب و فاضلاب مورد نیاز، بیش از ۴۰۰۰ متر از نقاط فاقد شبکه این روستا نوسازی و به شبکه سراسری توزیع آب متصل شد.

همچنین بخوانید

مدیرعامل آبفای منطقه۶ تهران افزود: در چارچوب پیشبرد و دست‌یابی به اهداف شرکت در زمینه ارتقای کیفیت آب شرب و کاهش مخاطرات گاز کلر، ضمن تعویض و مانور شیرها و شست‌وشوی خطوط، با ساخت و تجهیز ۲۲ ایستگاه گندزدایی آب آشامیدنی، سامانه‌های جدید تزریق آب ژاول جایگرین سامانه‌های قدیمی کلرزنی شد و کیفیت آب روستاهای زیر پوشش افزایش چشمگیری یافت.

بنا بر اعلام وزارت نیرو، حقیقی خاطرنشان کرد: این شرکت از ابتدای اجرای طرح یکپارچه‌سازی با ارائه خدمات متوازن و هماهنگ شهری و روستایی، چهار دوره قرائت کنتور از  ۳۳ هزار و ۱۴۰ مشترک آب روستایی انجام داده و ضمن شناسایی انشعاب‌های غیرمجاز، ۴۷۱ دستگاه کنتور فرسوده را تعویض کرده است.

شرکت آب و فاضلاب منطقه۶ تهران به ۲۵۰ هزار مشترک شهری در پنج منطقه (۱۵-۱۶-۱۷-۱۹-۲۰) شهرداری تهران و پنج شهر باقرشهر، کهریزک، حسن‌آباد، قیام‌دشت و خاورشهر در جنوب تهران و ۷۲ روستا با بیش از ۳۳ هزار مشترک آب خدمات‌رسانی می‌کند.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا