انرژی

افزایش تولید بزرگترین میدان نفتی اروپای غربی

تولید نفت میدان یوهان اسوردراپ که بزرگترین میدان نفتی اروپای غربی است، با مجوز دولت نروژ برای افزایش تولید در سه ماهه چهارم امسال، افزایش خواهد یافت.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، شرکت لاندین انرژی که یکی از شرکای کوچک در این پروژه تحت اداره شرکت اکوئینور است، اعلام کرد پس از این که برخی از میادین نفتی به دلیل مسائل فنی در سه ماهه سوم تولید کمتری داشتند، دولت نروژ مجوز تولید یوهان اسوردراپ و همچنین میادین ادوارد گریگ و اَلوهایم را برای سه ماهه چهارم افزایش داد.

نروژ به دلیل افت شدید قیمتهای نفت در مارس و آوریل و در راستای حمایت از تلاشهای جهانی برای تقویت قیمتها و کاهش اشباع عرضه در بازار، تولید نفت خود را تا پایان سال ۲۰۲۰ محدود نگه داشته است. این کشور در ژوئن تولیدش را ۲۵۰ هزار بشکه در روز محدود کرد و سپس نرخ آن را تا پایان سال به ۱۳۴ هزار بشکه در روز تسهیل کرد. برای نخستین بار از سال ۲۰۰۲ است که نروژ به کاهش تولید هماهنگ با سایر تولیدکنندگان پیوسته است. این کشور پس از این که قیمت نفت بعد از حادثه ۱۱ سپتامبر به پایین ۲۰ دلار در هر بشکه سقوط کرد، در نیمه اول سال ۲۰۰۲ تولیدش را ۱۵۰ هزار بشکه در روز کاهش داده بود.

همچنین بخوانید

الکس اشنیتر، مدیر اجرایی شرکت لاندین انرژی درباره تولید یوهان اسوردراپ گفت: در نوامبر ظرفیت بیشتر تولید در این میدان تست خواهد شد و انتظار می رود که بتوانیم بالای ۴۷۰ هزار بشکه در روز تولید کنیم.

بر اساس گزارش اویل پرایس، مقامات نروژی درباره احتمال تمدید محدودیت عرضه نفت در سال ۲۰۲۱ حرفی نزده اند اما موج جدید شیوع ویروس کرونا روند احیای ضعیف تقاضای جهانی برای نفت را تهدید می کند.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا