صنعت، معدن، تجارت

رشد ۱۰ درصدی تولید آند، ۷ درصدی کاتد و ۵ درصدی کنسانتره مس

مدیرعامل شرکت مس از رشد ۱۰ درصدی تولید آند، ۷ درصدی کاتد و ۵ درصدی کنسانتره مس خبر داد.

همچنین بخوانید

به گزارش آرمان اقتصادی به نقل از شرکت مس، سعدمحمدی اظهار داشت: تا پایان مهرماه سال ۱۳۹۹، شرکت مس ۲۰۵ هزار و ۱۰۹ تن آند تولید کرده است که با این میزان تولید برنامه ۱۸۶ هزار و ۱۴۶ تنی ۷ ماهه امسال را با ١٠ درصد رشد محقق کرده است.

وی گفت: همچنین طی این بازه زمانی شرکت مس ۱۶۲ هزار ۷۳۱ تن کاتد مس تولید کرده است که نسبت به برنامه هفت‌ماهه امسال از رشد ۷ درصدی برخوردار شده است.

مدیرعامل شرکت مس با بیان این‌که با این میزان تولید آند و کاتد، رکورد تولید هفت‌ماهه این محصولات از ابتدای راه‌اندازی شرکت ملی صنایع مس ایران تاکنون ثبت شده است، اظهار داشت: همچنین طی این بازه زمانی رکورد تولید هفت‌ماهه تولید کنسانتره مس ثبت شد به‌طوری‌که مجموع کارخانجات تغلیظ شرکت مس با ۵ درصد رشد نسبت به برنامه موفق به تولید ۷۰۶ هزار و ۷۸۹ تن کنسانتره مس شدند.

وی با بیان این‌که بررسی آمار تولید شرکت مس نشان می‌دهد که از ابتدای سال جاری تاکنون در مهرماه موفق به ثبت بالاترین میزان تولید کنسانتره مس شده‌ایم، افزود: تولید کنسانتره مس در مهرماه با رشد ۹ درصدی به رقم ۱۰۷ هزار و ۱۹۱ تن کنسانتره مس رسید که بالاترین میزان تولید کنسانتره در هفت‌ماهه گذشته امسال بوده است.

مدیرعامل شرکت مس در ادامه به میزان تولید مس محتوی معدنی اشاره کرد و گفت: در ۷ ماهه ابتدایی امسال این شرکت در مجموع ۱۷۱ هزار و ۴۶۶ تن مس محتوی معدنی تولید کرده است که در مقایسه با برنامه ۱۶۷ هزار و ۴۸۴ تنی، رشد ۲ درصدی داشته است.

به گفته سعدمحمدی همچنین طی ۷ ماهه ابتدایی سال جاری درمجموع ۱۰۲ میلیون و ۹۱۶ هزار تن سنگ معدن استخراج شده است که نسبت به برنامه امسال رشد ۳ درصدی رشد داشته است.

وی افزود: همچنین شرکت مس در ۷ ماهه سال ۹۹، ۳۱ میلیون و ۳۱۰ هزار تن سنگ سولفور برداشت کرده است که ۲ درصد از برنامه در نظر گرفته شده برای برداشت سنگ سولفور جلوتر است.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا