كشاورزی و دامپروری

کشاورز کارت برای خرید نهاده و کود به کشاورزان ارایه می‌شود

وزیر جهاد کشاورزی از ارائه «کشاورز کارت» به کشاورزان برای خرید نهاده و کود، خبر داد و گفت: در مرحله نخست، این کارت در اختیار کشاورزانی که گیاهان استراتژیک مانند گندم، جو و دانه های روغنی کشت می‌کنند، قرار می‌گیرد.

به گزارش خبرگزرای تسنیم، کاظم خاوازی در مراسم رونمایی از «کشاورز کارت»  با اشاره به ارائه آن به کشاورزان اظهار کرد: از سه میلیون تن کود مورد نیاز سالانه کشاورزان، دو میلیون و ۴۰۰ هزار تن کود اوره است که با قیمت سال گذشته در اختیار کشاورزان قرار می‌گیرد؛ اما سایر کودهای وارداتی به دلیل تغییر قیمت ارز از ترجیحی به نیمایی افزایش قیمت داشته است.

وزیر جهاد کشاورزی تصریح کرد: این وزارتخانه برای کمک به کشاورزان، طرح «کشاورز کارت» را با همکاری بانک مرکزی ایران و بانک کشاورزی تهیه کرده است.

وی اظهارداشت: امیدواریم کشاورزان با این کارت بتوانند نهاده‌های مورد نیاز خود را به موقع تامین کنند و سال آینده با بانک، تسویه حساب کنند.

آخرین اخبار اقتصادی در توئیتر آرمان اقتصادی. (کلیک کنید)

 

خاوازی با تاکید بر اینکه نکات بسیار ریزی در این کارت دیده شده است، یادآور شد: بانک کشاورزی و معاونت امور زراعت طراحی خوبی برای این کارت داشته‌اند تا کشاورزان بتوانند بدون دغدغه و بوروکراسی‌های معمولی بانک، به سرعت به این منابع مالی دست یابند.

وی با بیان این که طرح «کشاورز کارت» یک اقدام بزرگ و ملی محسوب می‌شود و باید با جدیت آن را دنبال کنیم، تصریح کرد: با تأثیرگذاری که کود در تولیدات کشاورزی دارد در گام اول، این محصول انتخاب شد و در گام دوم آفت‌کش‌ها هستند و ما از منابع مختلف اعتباری لازم را برای آن تجهیز می‌کنیم.

انتهای پیام/

منبع

تسنیم

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا