اقتصاد کلان

نادران مسئولان دولتی را به مناظره ای در مورد طرح معیشتی مجلس دعوت کرد

نماینده مردم تهران در مجلس با اشاره به ضرورت حل معضلات معیشتی و تصویب شدن طرح کوتاه مدت معیشتی مردم از طریق کالابرگ در مجلس مسئولان دولتی را به مناظره ای برای دفاع از این طرح و راه های تامین مالی آن دعوت کرد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، الیاس نادران در جلسه علنی امروز (یکشنبه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود با اشاره به سخنان اخیر رئیس جمهور در مورد شرایط اقتصادی و امیدبخش آفرین بودن این سخنان در عین حال خاطرنشان کرد که اجرایی کردن این اظهارات استلزاماتی وجود دارد که دولتمردان باید به آن پایبند.

نماینده مردم تهران در مجلس یازدهم با یادآوری این که «طی طرح کلی اقتصاد مقاومتی ۲۴ بند اعلام شد که ماحصل آن یک اقتصاد درون زا با مولفه‌هایی مثل تنوع گرایی در صادرات، دانش بنیان بودن اقتصاد، برداشتن موانع زائد از دست و پای تولید و استقلال بودجه از نفت بخشی از آن مولفه ها است» ابراز عقیده کرد: امروز کشور درگیر یک تحریم داخلی است و از فقدان یک مدیریت مقتدر اقتصادی رنج می برد.

همچنین بخوانید

نادران با انتقاد از نحوه اداره دستگاه های فرابخشی مثل بانک مرکزی، وزارت اقتصاد و دارایی و وزارتخانه های صمت و نفت چنین شرایطی را باعث ناامیدی و موثر بر اعتماد عمومی دانست و در عین حال گفت: حال آنکه گشایش ارزی از مهر ماه چشم انداز روشنی را نوید می دهد. از رئیس جمهور به عنوان فرمانده این میدان می خواهم که مدیریت یکپارچه اقتصادی را حاکم کند و از ظرفیت های تولیدی، مالی و فکری کشور در بخش خصوصی و سایر بخش ها استفاده کند.

وی ضمن تاکید بر ضرورت حل معضلات معیشتی برای مردم گفت: مجلس هر چند با تاخیر طرح کوتاه مدت معیشت مردم از طریق کالابرگ الکتریکی را تصویب کرد. از همین تریبون مسئولان دولتی را در مقابل این طرح و راه های تامین مالی آن به مناظره دعوت می کنم تا معلوم شود کدام شیوه ها در بودجه ۹۹ عاقلانه‌تر، عادلانه‌تر و شدنی‌تر است.

نماینده مردم تهران در مجلس افزود: طرح های دیگری در حمایت از تولید و برداشتن تحریم های داخلی در دست بررسی است که در بودجه ۱۴۰۰ و قبل از آن اعمال خواهد شد. نسبت مجلس و دولت مثل استاد آهنگری و شاگردش است که باید به هر قیمت تا پایان این دوره دولت به سرانجام برسد.

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در افتتاحیه یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، گفت: مقام معظم رهبری به مواردی مثل تعیین کردن اولویت های کشور، ضرورت لطمه نخوردن کشور در سال اول مجلس و سال آخر دولت، تعامل و هم‌افزایی با همه قوا و عدم مجادله و منازعه در برخورد با دولت اشاره کردند.

این عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس تاکید کرد: امپراطوری رسانه ای خارجی به دنبال پمپاژ ناامیدی است. مجلس قوی می تواند دولت را در خدمت به مردم فعالتر کند. مزین شدن نام مجلس یازدهم به مجلس امید و انتظار حکایت از انتظاراتی دارد که هنوز به مقصد نرسیده است. امروز که ساختارهای مجلس شکل گرفته و پنج ماه از فعالیت ما می گذرد، خروجی قابل توجهی جز طرح کوتاه مدت معیشتی در حوزه اقتصادی و اجتماعی نداریم.

وی در پایان در خصوص آفت های قوه مقننه سخن گفت و اظهار کرد: به نظرم آفت عمده سرگرم شدن نمایندگان به مسائل شخصی و جناحی یا سهل انگاری در کار و یا دسته بندی های قومی و قبیله ای است.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا